Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Glögg & Cigarrer
Skrivet av: Martin CCR
Tid: 2005-11-04 20:31:04

Ett ämne stött och blött men långt ifrån färdigdebaterat är kombinationen Glögg och cigarrer.

Inte trodde jag i min vildaste fantasi att det skulle fungera så bra.

Sitter nu och njuuuuuter av den hemmagjorda glöggen från förra helgen och en tyvärr oidentifierad cigarr. Underbar kombination - tvivlare, testa, jag uppmanar Dig!

Cigarren är sannerligen en intressant historia i sig. Jag fick den av min svärfar för ungefär en månad sedan. Han hade fått den av en tidigare kund som visste att svärfar rökte cigarr. Varför jag fick den vet jag inte men jag är ytterst tacksam. Den överlämnades i en liten trälåda skapad för enbart en cigarr, dekorationen var bränd in med penna av typen som vi alla minns från träslöjden. Kvaliten på designen liknade också något en 10-åring kunnat prestera. Några palmer, ordet Havanna och Kuba samt lite diverse krussiduller.

Lukten från tobaken var tveklöst kubansk, smaken nu när jag röker den är tveklöst kubansk och skulle jag tvingas gissa skulle jag tro att det var en HdM med 5-10 år på nacken.Det som talar emot är den något lösa konsistensen - dock inte lika löst som fulkubanerna jag fick BombSquad för några månader sedan...ajja gott är det i alla fall.

Ibland skall man inte tänka så mycket utan bara...njuuuuta


Mvh

Martin CCR


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Glögg & Cigarrer20:31 den 4 november 2005Martin CCR
      N Glögg & Cigarrer22:21 den 4 november 2005Daniel