Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Efter en lång dag, och en stor middag så ...
Skrivet av: Johan Sjöholm
Tid: 2005-11-08 20:03:12

är det dags för en garre.

Har jobbat hela dagen från hemmet (har ett större hemma kontor här hemma som jag jobbar ifrån, inklusive mötes rum och eget privat kontor) med diverse papper och haft ett par möten. Dagen kan beskrivas som tung, dels för att jag inte fick tillräckligt med sömn - har inte fått det dom senaste tre dagarna - och dels för att det har varit en uppsjö utav saker att göra. Stressigt vill jag inte kalla det, men tungt vill jag kalla det.

Jag beslutade mig runt 17.50 att ta en tidig middag nere på O'Leary's i Trollhättan. Dom ligger ändå bara runt hörnet för mig. Vandrar ned dit, och möts utav en av mina vänner som jobbar där som Bartender. Han utbildar en ny praktikant i hur deras dator system fungerar. 

Frågar snabbt vem som står i köket, och väljer där efter vad jag ska ha. Blir en Blodig Blackened Steak med Ris,med  JD sås(pröva den, är riktigt god ihop med ris eller pommes). 

Tar mig en alkohol fri fördrink, och snackar lite med min vän. Efter ett tag så anländer maten, och jag låter mig väl smaka (Cajun marinerat kött är inte dumt ifall det är gjort rätt får man säga). Tar en drink till efter maten och kompisen prövar en ny häx blandning som smakar .. häxa, på mig. 

Tar en snabb dessert, Pecan Paj. Ingen höjdare men jag har gått runt i en vecka och velat ha en sådan. Är enormt mätt när man betalar och vänder runt hörnet för att gå upp till mitt.

När jag anländer så möts jag av katterna i hallen, tar av mig skorna och går in till kontoret och slår mig ned i min favorit fotölj. Och väljer därefter ut en Macanudo Hyde-Park Maduro ifrån serverings humidoren och knippsar den, tänder den, och låter mig väl smaka. Och sakta men säkert så finner sig lugnet över mig, och jag känner den underbara känslan utav varm trötthet. 

Snart är dagen slut, men en cigarr till hinner jag med.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Efter en lång dag, och en stor middag så ...20:03 den 8 november 2005Johan Sjöholm
      N Efter en lång dag, och en stor middag så ...20:19 den 8 november 2005Daniel P
           N Efter en lång dag, och en stor middag så ...22:39 den 8 november 2005Johan Sjöholm
           N Efter en lång dag, och en stor middag så ...07:09 den 9 november 2005Martin CCR