Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Ner i träsket (OBS lång)
Skrivet av: Bonika
Tid: 2005-11-12 00:57:27

Efter att under en längre tid köpt cigarrer (i bästa fall på ställen som Zigge Zigarette (hyfsad tobakshandlare i Lund)) då och då (vid lite festligare tillfällen) så har jag nu ramlat dit ordentligt. Jag hade funderat under en tid på att skaffa mig en humidor men jag kom aldrig till skott. Så en dag fick jag en Cohiba Siglo III och option på ett antal Romeo y Julieta Exhibicion No.4 (införskaffade i Dubai) av en snäll granne. Hm vad göra? Hade varit gott att spara några till nästa sommar. Nu skaffar jag humidor… men  jädrar de kostar ju flera tusen, för en liten trälåda helt sjukt. Surfade runt lite (nästan bara på svenska sidor) och hittade ett startpaket på Cigarrshopen för ca 500 kr och slog till, köpte samtidigten hel del singlar därifrån också.

Efter några dagar damp det ner en avi i brevlådan och glad i hågen hämtade jag ut mitt paket. Wow vad fin den var och efter uppstart av den fick mina cigarrer ett fint hem. 

Men vad nu humidoren blev ju nästan helt full (den skulle ju rymma 50st cigarrer) och jag som just hittat till detta forumet. Nu började det gå utför rejält och med rasande fart.

Det var dags att börja med tyngre grejer. Hittade till Larry och beställde en Bally (den kommer att räcka hur länge som helst ), några samplar, singlar och en bundle. Ett par dagar senare beställde jag en 
sampler från Schweiz (Cigars of Cuba). Samma dag hittade jag till Paul och beställde en del samplar, två små rese humidorer, en punch cutter och en Nibo Royal Triple Torch. 

Grejerna från Schweiz kom först (kan rekommendera dem och frakten ingår i priset). En handfull Siglo III, en trio Montecristo No.2, en trio HdM Epicure No.2 och en trio Partagas Serie D No. 4. O vad vackra de var, här skall rökas. Nähä de skall in i frysen ett antal dagar och sedan skall de vila och lagras, helst i flera år (inte Partagasen) va f-n är det, jag vill ju röka nu. Ni får sluta ge så bra och kloka råd om cigarrer och dess lagring. : D

Sen kom grejerna från Larry, snacka om vackra cigarrer och vilken humidor, nu behöver jag inte beställa något på hur länge som helst.

Men vad händer med beställningen hos Paul? Kontroll summan är dragen och bekräftad. Jag ser att de har rea på CAO Brazilia Lambada, a va f-n jag lägger till en låda på beställningen.

Nu är botten snart nådd man finner sig på AGs, snokande bland hammarplast lådor till bra priser och kan inte motstå frestelsen. Kilar sedan in blomsteraffären och köper en tegelsten grön oasis.

Orkar inte strula med apoteket med PGn utan jag lägger en beställning på färdigblandat hos Larry. När man ändå beställer passar man ju på att beställa annat. OFCC, ERdM Robusto oscuro och en massa singlar. Man har ju plats för hur mycket som helst nu när man skall bli med plastidor.
Tack så j-vla mycket för alla tips man hittar här.

Avierna från Larry och Paul trillar ner samma dag, vilken julafton. Jag fattar inte detta, man är som barn på nytt. Spänningen, väntan, skall man klara TT även denna gång? Sedan när man hämtat ut paketen, man vet vad som finns i dem men det är ändå otroligt spännande. F-n det är inte långt tills man blir 40 men jag är barnsligt förtjust i detta. Nu snackar vi om vackra cigarrer, allra helst Dark Knight samplern men även CAO och Torano.

Väntar ytterligare en sändning från Paul (pengarna drogs i måndags) och de är den största hittills innehållandes bland annat en låda Havana Sun Grown, en låda IT Robusto Grande Cameroon, 10 Little Indians, Super Maduro Sampler, Dark Sumatra Sampler, Diablo Sampler (2st), 5 pack Don Tomas Cameroon Perfecto #1 mm mm.  Va f-n sysslar jag med, skid row nästa?

Fem utlandsbeställningar på en månad, Bonika vs TT 4-0 (hoppas på 5-0 i början på nästa vecka). Ytterligare missbruksvarning är ju att man försöker dölja för hustrun hur mycket man beställer. Men det är ju svårt när frysen är full med cigarrer. När skall man hinna röka allt detta, denna veckan har jag endast rökt en cigarr (en liten OFCC). I morgon (idag) måste jag unna mig något riktigt gott. 

Hm, när nästa beställning ramlar in kanske det börjar bli fullt i plastidoren, skall jag skaffa en till. Gör jag det så kan jag ju beställa massor av andra spännande sorter. Ni ser det är en ond cirkel, ni har hjälpt till riktigt ordentligt att dra ner mig i träsket. men dj-vlar vad roligt det är.

God natt på er alla (ingen nämnd ingen glömd)

Bonika


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Ner i träsket (OBS lång)00:57 den 12 november 2005Bonika
      N Ner i träsket (OBS lång)22:26 den 13 november 2005Arne
      N Ner i träsket (OBS lång)14:56 den 12 november 2005Daniel P
      N HE HE HE...16:30 den 12 november 2005COJ
           N HE HE HE...17:01 den 12 november 2005Frazze
                N HE HE HE...21:10 den 13 november 2005ConnyF
                     N HE HE HE...22:07 den 13 november 2005Micael
      N Ner i träsket (OBS lång)17:05 den 14 november 2005Johan Sjöholm
      N Ner i träsket (OBS lång)01:08 den 12 november 2005Daniel
      N Ner i träsket (OBS lång)01:36 den 12 november 2005MT
           N Ner i träsket (OBS lång)01:44 den 12 november 2005Bonika
                N Ner i träsket (OBS lång)10:14 den 12 november 2005Robin Z
                     N Varför bara köpa en när man kan köpa två?13:55 den 12 november 2005Marcus D
                          N Varför bara köpa en när man kan köpa två?20:03 den 12 november 2005Michael Jansson
                               N Varför bara köpa en när man kan köpa två?20:40 den 12 november 2005Marcus D
                                    N Varför bara köpa en när man kan köpa två?20:16 den 13 november 2005GöranG
      N Bonika-TT 5-018:42 den 18 november 2005Bonika
           N Bonika-TT 5-019:28 den 18 november 2005Marcus D
           N Bonika-TT 5-020:05 den 18 november 2005COJ
                N Bonika-TT 5-022:06 den 18 november 2005Bonika
                     N Bonika-TT 5-022:19 den 18 november 2005COJ
                          N COJ you've got mail......N/T18:31 den 20 november 2005Bonika
                               N Back at'ya......N/T19:59 den 20 november 2005COJ
           N Bonika-TT 5-023:55 den 18 november 2005Arne
      N Ner i träsket (OBS lång)20:05 den 12 november 2005Larshak
      N Ner i träsket (OBS lång)23:18 den 12 november 2005Zippo