Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Humidor på hjul
Skrivet av: Martin CCR
Tid: 2005-11-15 09:11:17

Har tänkt mycket på det där med att bygga humidor i bilen. Bara plasta en slot, klä den i bilens inreding och så bygga en insatts med vacker front som går att ta med sig när man går, gärna med ett litet handtag. Kunde lätt få det att se "orginal" ut i de flesta bilar.

Men jag skulle ju vilja ha en humidor i bilen permanent - och inte BEHÖVA ta med mig cigarrerna in och ut ur bilen hela tiden? Att alltid vara redo, alltid ha ciggarer som bara ligger redo där under handskfacket. Men då uppenbaras ju med det samma temperaturproblematiken. Det kan ju bli väldigt kallt och väldigt varmt i en bil på väldigt kort tid. Ett aggregat med en termostat av något slag kunde ju kanske lösa det men då ramlar jag med det samma över ett nytt problem. Den här driften skulle ju kräva konstant ström och, ja, där någonstans slutade jag fundera.

Men det är klart, man kunde ju göra en installation med två alternativa strömkällor. Ett "Kupévärmaruttag" kunde ligga som primary så att om man kopplade extern ström i bilens front så drevs aggregatet den vägen. Om inget sådant fanns anslutet kunde strömförsörjningen ombesörjas av batteriet - då naturligtvis med urladdningskydd, men då kan den ju stänga av en iskall vinternatt eller en brännhet sommardag när batteriet inte tycker den vågar släppa till mer ström och vad händer med mina älskade cigarrer då?...hmm... ajja, en vacker dag så...

Autodor skulle jag i alla fall döpa den till




Men vad är väll en humidor i bilen? Tråkigt och trist och alldeles...alldeles uuunderbaaaar.


Mvh

Martin CCR


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Humidor på hjul14:02 den 14 november 2005Niclas
      N En bra bok på resan06:11 den 15 november 2005Jesus of Cool
      N Humidor på hjul15:21 den 14 november 2005John Persson
           N Humidor på hjul19:32 den 14 november 2005Robin Z
                N Humidor på hjul20:33 den 14 november 2005Daniel
                N Humidor på hjul20:40 den 14 november 2005Jeeves
                     N Humidor på hjul21:08 den 14 november 2005Robin Z
                          N Humidor på hjul21:30 den 14 november 2005Henrik G
                               N Humidor på hjul23:22 den 14 november 2005Lennart
                                    N Humidor på hjul01:05 den 15 november 2005Otto
                                         N Humidor på hjul09:11 den 15 november 2005Martin CCR
      N Humidor på hjul13:33 den 16 november 2005mobboegil