Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Jag erkänner...
Skrivet av: Eric Welin
Tid: 2005-11-16 19:18:41

jag är lat. Jag är så pass lat att jag knappt orkar bry mig om fuktigheten i de tre humidorer jag härskar över. Min lathet har också lett till att jag ännu inte övergått till kristaller, något jag tänker göra - när orken slår in. Dock: idag när jag var till att röka en JdN Antaño 1970 Gran Consul upptäckte jag till min fasa att den tappat lite väl mycket i fuktighet. Genast (läs: när jag fick ork ett par timmar senare) började jag pyssla och syssla med mina fuktare, och nu hoppas jag att jag uppnått en någorlunda bra fukta. 

Jag är dock inte för lat att fundera kring det här med rökning och cigarrer. Jag vet att många här på forumet lägger ned stor tid på att vända och vrida på humidorer, cigarrer och fuktare, för att uppnå perfekt kondition för lagring. För mig är rökningen också en stor passion, likaså samlingen av cigarrer. Jag ser dock inget egenvärde i att samla stora kvantiterer, utan att röka dem. Det är ju ändå i grund och botten just det våra kära pinnar rullas för.

Vart jag vill komma? Troligtvis vill jag bara hitta en ursäkt till varför jag försummar mina cigarrer.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Jag erkänner...19:18 den 16 november 2005Eric Welin
      N Jag erkänner...19:33 den 16 november 2005John Persson
      N Jag erkänner...22:51 den 16 november 2005Henrik G