Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Löjligt och löjligt...
Skrivet av: Pyro
Tid: 2005-11-18 10:39:09

...det beror på vilken upplevelse man vill ha och hur mycket man engagerar sig! 

I mitt fall är jag urless på överfuktade och tighta cigarrer. Jag har dessutom övertygat mig själv om att i princip alla cigarrer smakar mycket bättre vid ca 65% RH jämfört med 70% RH och däröver. Förmodligen röker jag ofta ännu mer uttorkade cigarrer ibland men jag puffar ganska lätt och har därför aldrig problem med att röken blir för het.

Jag tycker inte att upplevelsen blir lika bra om man lägger fram en något överfuktad cigarr för uttorkning en tid innan det är dags att röka, jämfört med att plocka ut en cigarr som stabiliserats vid lägre RH och röka den direkt. Kanske har det något att göra med att en lätt överfuktad men uttorkad cigarr är fuktigare i centrum jämfört med de yttre skikten?

Som många andra vill jag stämma in i lovsången för Heartfelt Humidification Beads för 65% RH!


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Fukt igen...09:25 den 18 november 2005Matso
      N Fukt igen...09:56 den 18 november 2005TJ
           N Fast det får ju inte bli löjligt.....10:20 den 18 november 2005Axel
                N Löjligt och löjligt...10:39 den 18 november 2005Pyro
                     N Löjligt och löjligt...10:49 den 18 november 2005Axel
                     N Tack för svaren10:50 den 18 november 2005Matso