Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Nybörjarherf i Stockholm?
Skrivet av: Rabbe
Tid: 2005-12-02 11:25:59

"Jag sitter här stirrar på min humidor" ... 

De var en kul formulering, kanske lätt melankolisk. Sebastian, jag har följt din vånda i olika inlägg och inser ju att du verkligen har stark ambition. För mig tog det över 20 år av småpuffande innan jag insåg att jag måste både förkovra mig och skaffa nödvändiga utensilier för ett seriöst förhållande med cigarren. Huga, så mycket dåliga cigarrer jag genomlidit, kanske också självförvållat genom okunskap i hantering etc. Men oj vad mycket glädje cigarrer skänkt mig när väl jag träffat rätt. Rätt i val, rätt i kvalité, och i val av situationer när stämningen bara krävt en bra cigarr .
Jag skulle kunna tänka mig att cigarrer av bra kvalité skulle kunna säljas receptfritt på apoteket som profylaktisk naturmedecin för ex.vis bota eller lindra stressrelaterade sjukdomar...

Det här med teknikaliteten kring olika propylenglykol etc etc. drunkna inte i det. Utan med ett modernt ord, gå på kärnverksamheten; röka cigarren. Där har du essensen. 
Hoppas nu Du tillsammans med nya vänner fortsätter att hitta meningen med att bokstavligen se pengar gå upp i rök. 

Med bästa hälsningar
Rabbe


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Nybörjarherf i Stockholm?23:47 den 1 december 2005Sebastian C.
      N Nybörjarherf i Stockholm?11:25 den 2 december 2005Rabbe
           N Nybörjarherf i Stockholm?15:35 den 2 december 2005Sebastian Clausin
      N Nybörjarherf i Stockholm?00:10 den 2 december 2005Henrik G
           N Nybörjarherf i Stockholm?00:17 den 2 december 2005Johan Sjöholm
                N Nybörjarherf i Stockholm?00:29 den 2 december 2005Henrik G
                     N Nybörjarherf i Stockholm?00:31 den 2 december 2005Robin Z
                N Nybörjarherf i Stockholm?00:31 den 2 december 2005Sebastian Clausin
                     N Nybörjarherf i Stockholm?00:35 den 2 december 2005Sebastian Clausin
                          N Nybörjarherf i Stockholm?09:37 den 2 december 2005Axel