Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: salttest
Skrivet av: toddster
Tid: 2004-09-13 19:51:07

Hej

Dax att ställa lite frågor igen.
I förra veckan fick jag hem min humidor, min lilla ögonsten, och efter instruktion från tillverkaren, och för den delen, peterholm.nu så genomförde jag ett salttest igår kväll, la in en tesked salt i ett teskedsmått och droppade på 5 droppar vatten, la in de å hygrometen i en lufttät påse, ramlade i sängen å drygt 8-9timmar så gick jag upp för att kolla resultatet, kommer inte iexakt vad den visade med ungefär 68, tog då ur den ur påsen och kalibrerade till den lite snabbt med en mejsel till 75.
Sen visste jag inte riktigt hur jag skulle göra, om den skulle få ligga framme eller vad jag skulle göra av den när humidoren inte är "aktiv" än, så jag la den i påsen, och nu när man kommer hem 10timmar senate så står den på 90, lite konstigt tycker jag.
Kan det verkligen ha blivit så mycket mer fukt i påse under den korta tiden jag bara kalibrerade den, eller är det nå kans med den?
någon som har nå tips?

En fråga till, fick med en lite flaska med vätska i paketet jag fick ifrån humidordiscount.com, men står ingenstans vad det är, lät sambon smaka på det å hon sa att det inte var vatten iaf, kan det vara propylenglykol till fuktaren? eller kan det var nå annat skumt?

ha den bra kväll

Peter N


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N salttest19:51 den 13 september 2004toddster
      N salttest20:18 den 13 september 2004Harald
      N salttest22:07 den 13 september 2004mikael
           N fråga ang påfyllning22:43 den 13 september 2004toddster
                N fråga ang påfyllning22:55 den 13 september 2004Drogen
                     N dum följdfråga10:55 den 14 september 2004toddster
                          N Fristil Duger N/T12:00 den 14 september 2004Rebel Rob
                N Ofta ?09:12 den 14 september 2004Rebel Rob