Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Jul Herf i Stockholm 22:a December!
Skrivet av: PerR
Tid: 2005-12-06 09:31:40

Att hitta datum och enas är inte det lättaste..

Korrespondens kring en inbjudan
FRÅN: Jenny Sandefjord, personalchef
TILL: Alla
ÄMNE: Julfesten
DATUM: 1 december

Jag har glädjen att informera er alla att företagets julfest kommer att äga rum den 22 december på Luigis grillrestaurang. Vi har hyrt hela festsalen för att få plats med alla. Ni är välkomna dit kl 12, det blir inte någon fri bar, men vi förser er med eggnog i mängder! Det kommer att finnas ett band som spelar traditionella julsånger...de som vill får gärna stämma in i sångerna. Bli heller inte överraskade om vår koncernchef dyker upp utklädd till Tomten.

FRÅN: Jenny Sandefjord, personalchef
TILL: Alla
ÄMNE: Julfesten
DATUM: 2 december

Det var inte på något sätt meningen att utestänga våra judiska medarbetare från julfesten i gårdagens inbjudan. Vi är nu medvetna om att Chanukah är en viktig helgdag som ofta sammanfaller med jul, dessvärre inte detta år. Hursomhelst, från och med nu kallar vi festen för "Helgfesten". Samma policy gäller för de anställda som firar Kwanzaa. Alla nöjda nu?

FRÅN: Jenny Sandefjord, personalchef
TILL: Alla
ÄMNE: Helgfesten
DATUM: 3 december

Angående meddelandet jag fick från en medlem i Anonyma Alkoholister med begäran om ett alkoholfritt bord...du glömde att skriva ditt namn. Jag tillgodoser gärna ditt önskemål, men om jag med en skylt reserverar ett bord för "AA — Anonyma Alkoholister", så skulle du/ni inte längre vara anonyma. Hur ska jag hantera detta? Tacksam för förslag!

FRÅN: Jenny Sandefjord, personalchef
TILL: Alla
ÄMNE: Helgfesten
DATUM: 7 december

Vilken mångfald vi har i vårt företag! Jag hade ingen aning om att den muslimska fastemånaden Ramadan börjar den 20 december. Tydligen förbjuder den allt ätande och drickande samt umgänge dagtid. Det var den festen! Allvarligt talat, vi förstår att en tillställning vid denna tid på året inte är förenlig med våra muslimska medarbetares övertygelse. Kanske kan Luigi hålla era stekar varma till slutet på festen? Om inte det är möjligt, kanske han kan packa in det i någon tjusig aluminiumform så att ni kan ta hem maten? Kan det fungera? Dessutom så har jag ordnat så att medlemmar i Anonyma Matfrossare kan sitta vid bordet längst från dessertbuffén. Gravida kvinnor kommer att placeras vid bordet närmast damrummet. Har jag förbisett något?

FRÅN: Jenny Sandefjord, personalchef
TILL: Alla
ÄMNE: Helgfesten
DATUM: 8 december

Jaha, är det vintersolstånd den 22 december? Vad förväntar ni er? En stepp på era huvuden? Brandföreskrifterna på restaurangen tillåter inte att våra medarbetare som tillhör "dyrkare av jordiska Gudinnor" att bränna salvia och rökelse, men vi kommer att försöka ge plats för eran shamanska trumgrupp under orkesterns pauser. OK????

FRÅN: Jenny Sandefjord, personalchef
TILL: Alla
ÄMNE: Helgfesten
DATUM: 9 december

Lugn, lugn, vi hade inga baktankar med att låta vår högste chef klä ut sig till jultomten. Även om det stämmer att om man blandar om bokstäverna i Santa (som är engelska för tomten) så får man ordet Satan, så finns det ingen djävulsk koppling till vår egen "lille man i röd dräkt." Det är en tradition, ungefär som påskägg på påsk eller midsommarstång på midsommar eller osämja med svärmor. Kan vi kanske slappna av lite?

FRÅN: Jenny Sandefjord, personalchef
TILL: Alla
ÄMNE: Helgfesten
DATUM: 10 december

Vegetarianer!?!?!? Jag har fått nog av er nu!!! Vi kommer att ha festen på Luigis grillrestaurang oavsett om ni tycker om det eller inte. Ni är välkomna att sitta med, lugnt och stilla, vid bordet längst bort från "dödens grill", som ni så målande uttryckte er. Ni kommer att få er %#¤!* salladsbuffé, inklusive KRAV-odlade tomater...men vet ni, vet ni att de också har känslor? Tomater skriker när man skivar dem. Jag har själv hört dem skrika, jag hör att de skriker precis nu!

FRÅN: Karin Andersson, tillförordnad personalchef
TILL: Alla
ÄMNE: Jenny Sandefjord och Helgfesten den 22 december
DATUM: 14 december

Jag är övertygad att jag talar för alla när jag önskar Jenny Sandefjord ett snabbt tillfrisknande från sin stressrelaterade sjukdom. Jag kommer självklart att se till att vidarebefordra alla blommor och hälsningar från er till sanatoriet. För övrigt har ledningen beslutat att avboka vår helgfest och istället ge samtlig personal ledigt, med full lön, på eftermiddagen den 22:e

Trevlig helg!


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Jul Herf i Stockholm?10:09 den 5 december 2005PerR
      N Jul Herf i Stockholm 22:a December!06:55 den 6 december 2005PerR
           N Jul Herf i Stockholm 22:a December!12:57 den 6 december 2005Arne
                N Jul Herf i Stockholm 22:a December!14:04 den 6 december 2005PerR
                     N Jul Herf i Stockholm 22:a December!15:01 den 6 december 2005Marcus D
                          N Jul Herf i Stockholm 22:a December!15:08 den 6 december 2005Johan Sjöholm
                               N Jul Herf i Stockholm 22:a December!15:31 den 6 december 2005Henrik G
                                    N Jul Herf i Stockholm 22:a December!15:40 den 6 december 2005Marcus D
           N Jul Herf i Stockholm 22:a December!07:56 den 6 december 2005Michael Jansson
                N Jul Herf i Stockholm 22:a December! 09:31 den 6 december 2005PerR
                     N Jul Herf i Stockholm 22:a December! 10:57 den 6 december 2005Seven
                     N Jul Herf i Stockholm 22:a December! 14:01 den 6 december 2005Johan Sjöholm
      N Jul Herf i Stockholm?10:17 den 5 december 2005Axel
           N Jul Herf i Stockholm?10:33 den 5 december 2005PerR
                N Föreslår Måndag den 19th23:14 den 5 december 2005Johan Sjöholm
      N Jul Herf i Stockholm?11:17 den 5 december 2005nisse62
           N Jul Herf i Stockholm?11:55 den 5 december 2005Henrik G
                N Jul Herf i Stockholm?13:26 den 5 december 2005Marcus D
                     N Jul Herf i Stockholm?16:56 den 5 december 2005PerR
                          N Jul Herf i Stockholm?08:47 den 6 december 2005Axel
                          N Jul Herf i Stockholm?17:09 den 5 december 2005Otto
                          N Jul Herf i Stockholm?17:20 den 5 december 2005Seven
                               N Jul Herf i Stockholm?17:30 den 5 december 2005PerR
                                    N Jul Herf i Stockholm?19:29 den 5 december 2005Robin Z
                                         N Skärpning Robin!19:37 den 5 december 2005Henrik G
                                              N Skärpning Robin!21:03 den 5 december 2005Robin Z
                                                   N Skärpning Robin!22:29 den 5 december 2005Henrik G
                                                        N Skärpning Robin!23:52 den 5 december 2005Robin Z
                          N 22:a funkar för mig...19:20 den 5 december 2005Marcus D
                          N Jul Herf i Stockholm?19:35 den 5 december 2005Henrik G
      N Jul Herf i Stockholm?16:33 den 5 december 2005Michael Jansson
           N Jul Herf i Stockholm?00:36 den 6 december 2005Sebastian Clausin