Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Consuegra (Honduras) #25 (maduro) - Mina egna kommentarer och betyg
Skrivet av: Daniel P
Tid: 2005-12-12 10:51:48

Det har varit lite skralt med rescensioner på senaste tiden, vintern sätter sina spår... 

Henrik G efterfrågade rescension på #25 i oktober, så här kommer den så till slut, hoppas det ger dig en hjälpande hand i vimlet av val du har vid framtida beställningar: 
---------------------------------------------

Facon: 6.75x48 
Pris: $26.98 (Bundle på 25 från LL). 
Röktid: 65-100 minuter. 

Kommentarer: Grå och vit aska som är ganska jämn och hänger kvar bra. Mycket bra utséende med ett jämnt mörkt maduroblad. En del exemplar brinner lite ojämnt. Jag har tyvärr stött på många pluggade exemplar, men goda smaker kommer ändå fram: Nötter, brödighet och lite mörk choklad, toppat med mild vitpeppar. Mild kropp och mild 
styrka. 

Betyg: Pluspoäng för de goda smakerna och snygga utséendet, minus för liten komplexitet och det faktum att ovanligt många är pluggade. En svag trea som kunde nosa på en fyra om inte så många var så hårddragna eller pluggade. Lite för mild för min smak håller nere betyget en aning också, så ni som gillar de lite mildare kommer nog ge den högre betyg. Hyfsat prisvärd trots allt, men "inget man ringer hem för att berätta om"... 



--------------------------------------------------
ÖVRIG INFO: 

Möjliga alternativ av utbudet från de olika tillverkarna som bidrar till Consegruegas utbud: 
* Excalibur II (6,75x48) 
* Hoyo de Monterrey Double Corona (6,75x48) 
* Hoyo de Monterrey Reina (6,75x48) 
* Punch Double Corona (6,75x48) 
* JR Ultimates (6,75x48) 

Någon som vill sätta en kvalificerad gissning? 


Inhandlade min bundle i juni, så lagringstiden har inte varit överdriven, har några kvar att njuta av framöver, jag får återkomma om det händer något

Fotnot: Draget i cigarrerna har generellt blivit mycket bättre (!) sedan jag gått ner från 70-75 till 65-68% RF i serveringshumidorerna. 

--------------------------------------------------
MER ALLMÄNINFO OM CONSUEGRA: 

L.Lynn: 

Seconds of Hoyo De Monterrey, Punch, Belinda, El Rey Del Mundo,Excalibur, etc. One of the best values in Honduran cigars. 


whiteash.com: 

HANDMADE IN HONDURAS 
Filler; Hinduras/Nicaragua 
Binder: Dominican 
Wrapper: English Shade Market or Maduro 

These cigars are hand made genuine factory seconds from the manufacturers of Hoyo de Monterrey, Punch, Belinda and El Rey Del Mundo. Seconds contain the same tobacco & wrapper as firsts with slight inperfections. Calling all Old Fashioned fans.....Taste the other side. 


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Consuegra (Honduras) #25 (maduro) - Mina egna kommentarer och betyg10:51 den 12 december 2005Daniel P
      N Consuegra (Honduras) #25 (maduro) - Mina egna kommentarer och betyg15:19 den 12 december 2005COJ
           N Consuegra (Honduras) #25 (maduro) - Mina egna kommentarer och betyg15:35 den 12 december 2005Daniel P
                N Consuegra (Honduras) #25 (maduro) - Mina egna kommentarer och betyg21:17 den 12 december 2005COJ
                     N Consuegra (Honduras) #25 (maduro) - Mina egna kommentarer och betyg11:48 den 13 december 2005Daniel P
                          N Consuegra (Honduras) #25 (maduro) - Mina egna kommentarer och betyg17:09 den 3 maj 2007Daniel P
                     N Consuegra (Honduras) #25 (maduro) - Mina egna kommentarer och betyg13:10 den 13 december 2005Larshak
      N Consuegra (Honduras) #25 (maduro) - Mina egna kommentarer och betyg11:35 den 12 december 2005Henrik G