Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: El Credito och El Credito - International
Skrivet av: ntore
Tid: 2004-09-22 21:22:12

Trots vad Lynn skriver är El Credito inte seconds av La Gloria Cubana (DR). De har bl.a. olika täckblad. De kommer dock från samma fabrik, som även tillverkar El Rico Habano.

El Credito är välgjorda och goda, speciellt kan jag rekommendera Small Churchill i maduro. Däremot tyckte jag inget vidare om samma cigarr i nat.

För den budgetmedvetne finns också El Credito Super Habanero och Fuma, shortfiller och ganska knotiga, men trevliga och ganska kraftiga. Har bara provat maduro. 

Det finns också en variant som kallas El Credito International, eftersom La Gloria Cubana (DR) inte kan använda namnet LGC utanför USA. Förmodligen är det de som Cigarworld säljer, det finns ockå någon handlare i USA som för dem.
Jag har aldrig provat någon sådan men det är möjligt att dessa är samma som LGC (DR).


 


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N El Credito och El Credito14:00 den 22 september 2004Jörgen
      N El Credito och El Credito14:56 den 22 september 2004Jeeves
      N Min erfarenhet av seconds15:32 den 22 september 2004MattiasA
      N Sök på second(s)....19:04 den 22 september 2004COJ
      N El Credito och El Credito - International21:22 den 22 september 2004ntore
      N El Credito och El Credito, bra budgetval22:27 den 22 september 2004GöranG