Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: analog eller digital hygrometer
Skrivet av: GöranG
Tid: 2005-12-28 11:09:50

Jag har två st digitala från Larry som fungerat klanderfritt. Den första köpte jag för drygt två år sedan efter att ha ledsnat på allt vad analoga hygrometrar heter. Det var den lite knubbigare mätaren med orderkod #LLDHYG. Den fungerade så bra att jag inte drog mej för att prova att köpa en till digital och då blev det den nya slimmade "Adorini" modellen. Den har jag haft ett år, snygg, lättplacerad, lättavläst och verkar ha bra precision. (så bra som man kan begära om man inte köper professionell labutrustning för tusentals kr). Den verkar ligga en par procent för lågt, vilket inte är något problem om man vet om det. Lustigt nog visar alla mina tre mätare(har en CO också samma mätvärde som varandra om jag samtidigt lägger dem i min kylbag. Något sådant får man i regel inte se om man lägger tre analoga tillsammans.. Den enda nackdelen, som Seven också är inne på, är avsaknaden av kalibrering på digitala mätare. Men man kan ju inte få allt för 160 spänn.  Mvh/GöranG.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N analog eller digital hygrometer06:50 den 28 december 2005Peter_nrk
      N analog eller digital hygrometer07:03 den 28 december 2005Micael
           N analog eller digital hygrometer07:12 den 28 december 2005Peter_nrk
                N analog eller digital hygrometer10:28 den 28 december 2005Seven
                     N analog eller digital hygrometer11:09 den 28 december 2005GöranG
           N analog eller digital hygrometer11:07 den 28 december 2005mobboegil
      N analog eller digital hygrometer12:29 den 28 december 2005RebelRob
           N Jag föredrar alltid...13:24 den 28 december 2005Pyro
                N Men Per, vad gör du ....15:58 den 28 december 2005Seven
                     N Hahaha...17:25 den 28 december 2005Pyro