Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Mayorga (Nicaragua) Toro (Maduro) - Mina egna kommentarer och betyg
Skrivet av: Daniel P
Tid: 2005-12-30 13:38:12

Facon: Toro, 6x50. 
Paket: Bundle med 20 st. 
Pris: $45.50. 
Röktid: 70-95 minuter. 

Kommentar: Mild i styrka, men medium i kropp. Underbar smak av mörk choklad. En aning okomplex till en början, men blir snabbt komplexare. Mörka chokladen växer successivt tillsammans med lite kryddighet, toppat av vitpeppar och kaffe latte - imponerande. 
Brinner mycket jämnt och fint. Lämnar en vitmelerad aska som hänger kvar bra. 
Bra drag, hade själv förväntat mig aningen hårdare drag än genomsnittet på en "boxpressed" - men så fel man kan ha
Tjock och vit rök. 
Betyg: Mycket bra konstruktion och utséende, likaså askan och röken. Smaken imponerar - även om jag hade önskat mer av alla smakerna. Hittar inga svagheter med denna cigarr, mer än möjligen en önskan om tydligare smaker. Jag ger den en stark fyra - som lätt hade blivit en femma med ännu tydligare smaker. 

----------------------
ÖVRIG INFO: 
De rescenserade exemplaren har haft en lagring i min serveringshumidor (65-69 % RF) mellan 1 och 4 månader.

----------------------
ÖVRIG BONUSINFO: 
Lynn: 
"
A Cuban style, square-pressed cigar. EMS Habana2000
wrapper and a naturally fermented maduro from Costa
Rica. Highly rated by Cigar Aficionado.
"

Cigar Magazine (Endast Toro [6x50]): 
"
Made by Plasencia 
Wrapper: Costa Rican
Appearence: 85
Taste: 86 
Construction: 83
Quality: 337 (Appearence + Taste + 2xConstruction)
Value: 104 (Quality / MSRP)
MSRP: $3.25 (suggested price in USA excluding taxes). 
Staff comments: Handcrafted by Nestor Plasencia with a Nicaraguan recipe of black tabaccos paired with a dark Costa Rican Morrón wrapper. Medium in body, this trunk-pressed cigar offers tastes of chocolate and coffee with a pleasing finish. Overall, it is a solid cigar in both flavor and value. 
"

JR cigars: 
"
This fantastic Nicaraguan cigar has quickly become one of our best sellers. These solid, square-pressed vitolas are loaded with creamy coffee flavors and reward the smoker with a long, lingering finish that will satisfy any cigar lover's soul. Your choice in either a spicy Nicaraguan EMS wrapper or a dark, robust Costa Rican maduro - both are exceptional. Also now available in a stronger High Octane blend. 
"


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Mayorga (Nicaragua) Toro (Maduro) - Mina egna kommentarer och betyg13:38 den 30 december 2005Daniel P
      N Mayorga (Nicaragua) Toro (Maduro) - Mina egna kommentarer och betyg09:18 den 31 december 2005mobboegil
           N Mayorga (Nicaragua) Toro (Maduro) - Mina egna kommentarer och betyg10:46 den 31 december 2005COJ
                N Mayorga (Nicaragua) Toro (Maduro) - Mina egna kommentarer och betyg11:10 den 31 december 2005GöranG
                     N Mayorga (Nicaragua) Toro (Maduro) - Mina egna kommentarer och betyg11:26 den 31 december 2005COJ
                          N Mayorga (Nicaragua) Toro (Maduro) - Mina egna kommentarer och betyg11:52 den 31 december 2005Jonas
                               N Det är bara...11:57 den 31 december 2005COJ
                                    N Det är bara...12:02 den 31 december 2005Henrik G
                                         N Det är bara...12:09 den 31 december 2005COJ
                                              N Det är bara...12:31 den 31 december 2005Henrik G
                                                   N Det är bara...13:04 den 31 december 2005COJ
      N Mayorga (Nicaragua) Toro (Maduro) - Övrig bonusinfo från whiteash.com13:40 den 30 december 2005Daniel P
      N Mayorga (Nicaragua) Toro (Maduro) - Mina egna kommentarer och betyg15:52 den 30 december 2005COJ
      N Mayorga (Nicaragua) Toro (Maduro) - Revidering styrka!17:02 den 30 december 2005Daniel P
           N Mayorga (Nicaragua) Toro (Maduro) - Revidering styrka!00:04 den 31 december 2005Otto