Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Någon som puffar just nu?
Skrivet av: Arne
Tid: 2006-01-07 01:44:13

Jag puffar på så jag nästan är grön i ansiktet.
En riktig skitdag har det varit.
Uppe 07.00 för att hinna ut till Gömmaren för att hinna vara med på starten på premiärfisket av regnbåge, bäckröding och insjööring från isen. Korven i klubbstugan var god i alla fall och naturligtvis gladde jag mig åt de stora fiskarna som mina klubbkamrater drog upp. Själv tappade jag två som säkert var större än någon de vägde in... Låter jag avundsjuk? You bet I am.
Tröstade mig med en La Aurora robusto seconds samt en Roly som jag fick på Lobby-herfen ett par dagar innan julafton. Jag tyckte om båda och de var ganska lika varann.
Tyckte livet var ganska ok i alla fall och åkte hem och hämtade lilla frun. Nu skulle vi köpa den där espressomaskinen vi pratat om ganska länge. Schysst fika till en cigarr, klart att man måste höja livskvaliteten.
Man får vad man betalar för resonerade vi klokt och förnuftigt, och har de inge dyrare än den här så tar vi den. 
Vi tog den och åkte hem. Elvatusen spänn, nu skulle vi fika gott, ikväll och fram till pension.
Redan i bilen på väg hem funderade jag på vilka cigarrer som skulle vara värdiga denna espressomaskin.
En god middag, rostbiff och potatisgratäng, min fru gör den bästa som finns, jag skojar inte. Jag läste bruksanvisningen till denna fantastiska espressomaskin medans jag drack ett  glas gott vin.
-Jag plockar undan så kan väl du fixa lite gott kaffe, en sån där cafélatte du vet som vi drack i Barcelona som var så gott på den där lilla som var så fin du vet, med den där spanska arkitekten bla bla... som  vi träffade....
-Självklart gumman...klart att du ska få en sån där cafélatte. Det fixar jag.
Huvudvärk kommer plötsligt. Det går att fixa med tabletter har jag sett på TV.
Har det någon gång brunnit i roten på er någon gång ???
Inte? Köp en italiensk espressomaskin som inte fungerar, det är en upplevelse. Inget man fixar med tabletter och ett glas vatten.
På displayen får jag meddelandet att jag ska fylla på kaffebönor, men den är full med kaffebönor men problemet är att det inte kommer något vatten genom maskinen...
Frun är något kaffesugen, ok, hon har väntat i två timmar nu och "-hur blir det med kaffet, ska jag koppla in den gamla kaffebryggaren, det är väl bättre än inget kaffe alls eller....???"
-Det är snart klart, ska bara ta en puff på balkongen med den danska bruksanvisningen, den kanske är bättre än den engelska. En Padron corticos senare förstår jag att den inte är det. Same same but different. Blodtrycket stiger.
Det är kanske som med en dator. En omstart, så fungerar det. Det gör det inte.
- Jag går och lägger mig nu, säger hon.
Klockan är halv två på natten och jag försöker traggla mig igenom den tyska delen av bruksanvisningen. Don´t mension the war.
Sitter på balkongen med en Romeo y Julieta maduro corona och tycker att den är ganska god, saknar inte kaffet och en Springbank single malt är helt ok.
Att vara gräsänkling låter som en dröm, ett växthus som en utopi, och en espressomaskin som fungerar som ett mirakel.
Botten upp boys.
Livet är trots allt ganska bra i alla fall.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Någon som puffar just nu?17:10 den 6 januari 2006PerR
      N Någon som puffar just nu?20:12 den 6 januari 2006Junior
      N Någon som puffar just nu?20:34 den 6 januari 2006Calle
           N Någon som puffar just nu?21:38 den 6 januari 2006PerR
                N Någon som puffar just nu?17:01 den 7 januari 2006Calle
                     N Varning till David L för Factory Direct Bundles (Nicaragua)06:47 den 13 februari 2006Daniel P
                          N Varning till David L för Factory Direct Bundles (Nicaragua)20:29 den 13 februari 2006David L
      N Någon som puffar just nu?22:03 den 6 januari 2006ntore
           N Någon som puffar just nu?22:24 den 6 januari 2006PerR
                N Någon som puffar just nu?22:29 den 6 januari 2006ntore
                     N Någon som puffar just nu?22:42 den 6 januari 2006Robin Z
                          N Någon som puffar just nu?23:06 den 6 januari 2006ntore
                               N Någon som puffar just nu?23:54 den 6 januari 2006PerR
                                    N Någon som puffar just nu?01:44 den 7 januari 2006Arne
                                         N Någon som puffar just nu?03:45 den 7 januari 2006Robin Z
                                         N Någon som puffar just nu?11:34 den 7 januari 2006PerR
                                         N Någon som puffar just nu?11:48 den 7 januari 2006Daniel P
                                              N Någon som puffar just nu?11:54 den 7 januari 2006Daniel P
                                                   N Någon som puffar just nu?13:03 den 7 januari 2006Frazze
                                         N Någon som puffar just nu? Kaffeproblem..13:17 den 7 januari 2006GöranG
                                              N Någon som puffar just nu? Kaffeproblem..del 201:31 den 8 januari 2006Arne
                                                   N Någon som puffar just nu? Kaffeproblem..del 212:07 den 8 januari 2006GöranG
                                                        N Sitter du12:12 den 8 januari 2006Jonke
                                                             N Sitter du12:37 den 8 januari 2006GöranG
                                                        N Någon som puffar just nu? Kaffeproblem..del 212:59 den 8 januari 2006Lars
                                              N Någon som puffar just nu? Kaffeproblem..13:43 den 7 januari 2006Daniel P
                                                   N Någon som puffar just nu? Kaffeproblem..13:49 den 7 januari 2006Kribz
                                                        N Någon som puffar just nu? Kaffeproblem..13:54 den 7 januari 2006Axel
                                                             N Någon som puffar just nu? Kaffeproblem..19:47 den 7 januari 2006Kribz
      N Någon som puffar just nu?19:53 den 11 april 2006Roger O
           N Någon som puffar just nu?19:56 den 11 april 2006Seven