Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: En fantastisk fredag.
Skrivet av: JockeF
Tid: 2004-09-24 21:30:18

Fredag kväll efter jobbet. Barnen är på Liseberg med farmor. Jag har precis avslutat en god middag tillsammans med min fru. Nu sitter jag under en klar hösthimmel som har gått från ljusblått till djupt mörkblått. Det är svalt, inte kallt, och jag sitter och njuter min nyfunna vän CAO Brazilia Gol med en gaelic coffee (scotch). Det är en underbart rofylld kännsla som sprids i kroppen när jag sitter och ser röken försvinna i den klara höstkvällen. Tankarna på arbetsveckans stress är försvunna och lugnet har kommit. När Annika kommer och bara sitter hos mig är allt perfekt. Jag anser och tror att cigarrökning är bra för hjärtat, det lugn som man uppnår när man sitter och tittar på askpelaren har jag svårt att finna någon annanstans. Det måste vara bra för både hälsa och skäl. 

Nu sitter jag och tänker på min beställning från Larry. Jag har beställt CAO Brazilia Gol, Carioca (4x38), Gold Robusto, Italia Ciao samt Carlos Torano Cameroon Robusto. De cigarrer jag sere mest fram emot är den nya Italian jag tycker att de senare CAO cigarrerna håller mycket hög kvalitet, anniversario gillar jag dock inte, så jag hoppas att smaken också skall vara positiv. Gold delar jag med en arbetskamrat som är nybörjare inom cigarrökeriet. Jag tycker att det skall bli spännande att se om jag kan finna någon njutning i den då jag tidigare läst på forumet att ni tycker den är intetsägande och mesig. Jag tror dock att även denna milda cigarr kan tillföra något i min cigarrkarraär. Jag tycker att de flesta cigarrer har något att tillföra och en sak är jag säker på och det är att den är välgjord. Det estetiska anser jag vara nästan lika viktigt som smaken. Jag har provat några Consuegra tidigare och funnit smaken alldeles utmärkt dock anser jag att en stor del av njutandet även ligger i synen. Det är mycket godare att äta på en restaurant där man blir sugen på maten genom att bara titta på den och jag anser att det är likadant med cigarrer. Om de är fula att titta på har halva tjusningen med att röka dem gått förlorad. Jag betalar gärna lite mer för att få en cigarr som tilltalar både öga och gom. Är de inte vackra blir det inte samma sak. Njutningen måste finnas på alla plan annars får det vara.

Nu skall jag gå ut och röka en CT Signature Perfecto, den har allt man kan begära.  Den är vacker att se på och välsmakande, dessutom har himlen nu blivit vackert glimmrande av stjärnor och det är friskt och kyligt. Jag tror att jag skall unna mig en god rom till den som värme i höstvällen.

Rökpuffar på er.

JockeF


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N En fantastisk fredag.21:30 den 24 september 2004JockeF
      N En fantastisk fredag. 22:31 den 24 september 2004ntore
           N En fantastisk fredag. 09:13 den 25 september 2004Emil
                N En fantastisk fredag. 09:59 den 25 september 2004JockeF