Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Bokmässan i Göteborg
Skrivet av: Stebbe
Tid: 2004-09-26 11:56:49

brukar jag resa till en gång om året eftersom jobbet ger oss den möjligheten. I torsdags var det dags igen. Det första jag gjorde var att skaka av mig sällskapet och bege mig till Wettergrens-montern/avdelningen. Här köpte jag boken "Cigarrernas Värld" för 29 kronor. Så, då var man färdig med mässan för det här året. Tid: 30 min. Ett par minuter senare befann jag mig utanför mässområdet med destination Avenyn och  Marquis de Tabac. Efter ca 15 minuters promenad kom jag fram till butiken och steg in. Där möttes jag av Andre Radi. Efter att ha valt ut min cigarr, en Charles Fairmorn robusto maduro, frågade jag Andre om det gick för sig att röka den där "nere". Andre log och öppnade upp så att jag kunde gå ner för spiraltrappan. Wow, vilken härlig bar!! Och vilket härligt rum . Men mina ögon sökte sig hela tiden till baren och alla flaskerna som stod uppradade. Jag frågade lite försiktigt om jag inte kunde få köpa mig ett glas Havanna Club (tänkte inte på att klockan bara var 11.30), men det gick inte för sig. Detta var medlemmarnas. Ok, inget att göra åt den saken. Jag fattade en cigaraficionado och satte mig tillrätta i en av skinnfåtöljerna, tände min cigarr och började njuta. Efter ett tag frågade Andre om jag ville ha en espresso till cigarren och det tackade jag inte nej till. Cigarren var lite väl fuktig för att smaka helt tillfredsställande. Efter ca en timme tackade jag för mig och fortsatte min lilla runda till den där irländska puben nere vid Arkaden. Där rökte jag en havanna sungrown tillsammans med en Kilkenny och sen blev det en öl till...och en cigarr till och timmarna gick. 18.00 satt jag på bussen på väg till Malmö och som jag sov sen. Bokmässan 2004 var precis lika trevlig som alla de andra åren.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Bokmässan i Göteborg11:56 den 26 september 2004Stebbe
      N Bokmässan i Göteborg12:48 den 26 september 2004Kamelryttarn
           N Bokmässan i Göteborg17:16 den 26 september 2004Emil
                N Bokmässan i Göteborg18:33 den 26 september 2004Stebbe
                N lite avundsjuk11:44 den 27 september 2004toddster
                     N lite avundsjuk18:02 den 27 september 2004Peter B
                          N södra delarna18:49 den 27 september 2004toddster