Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Review - Private Stock #11 Maduro
Skrivet av: MattiasA
Tid: 2004-09-29 14:28:46

Tror de flesta här känner till den vanliga PS11'an, men jag köpte en låda Maduro för några veckor sen. Är inte helt förtjust i natural-versionen så det var lite på vinst och förlust .

Det är en relativt ljus maduro som vid jämförelse påminner om Connie 9 Maduro i färgen, men ljusare än CT Signature. Brunt täckblad utan några större vener och snyggt marmorerat.

Den har samma fina konstruktion som den vanliga PS11'an, dvs perfekt drag och jämn glöd. Har rökt tre hittills och inte behövt korrigera någon av dem.

Doften är ganska lätt, med mer fruktighet och choklad än den jordighet de flesta av mina andra maduros avger.

Smaken är medium men stor. Min silkestunga tyckte sig plocka upp smaker av kaffe, kakao, choklad och kanske lite mörka körsbär i undertonerna. Skulle kunna vara en lättare variant av MacMaduro om jag minns rätt (har iofs inte rökt nån Mac på ett år så det blir lite spekulation).

Jag rökte min med en stor Latte och en liten skvätt Baileys, och det var som en hel efterrätt

Kanske inget man röker efter en kraftig middag, men som lunchcigarr med en kopp kaffe är den mycket bra. Och med tanke på priset (under 2$/styck på Atlantic) så skulle jag personligen klassa den som ett fynd!

Nästa beställning kommer jag definitivt att bunkra upp med en eller två lådor till.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Review - Private Stock #11 Maduro14:28 den 29 september 2004MattiasA
      N Tack för recensionen...17:52 den 29 september 2004Martin CCR
      N Review - Private Stock #11 Maduro19:29 den 29 september 2004Jonas