Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: hur tar man hand om dessa på bästa sätt ?
Skrivet av: Daniel P
Tid: 2006-01-25 18:42:33

Jag fryser alltid cigarrerna efter hemkomst ...ovarsamt nog hittills alltid direkt vid leverans. Framöver gör jag nog som COJ och väntar ett par dagar för att minska risken för sprickor - ren försiktighetsåtgärd alltså, inte egenupplevt problem. 

Om frysning påverkar smaken något i praktiken ställer jag mig mycket tveksam till (även om det rent teoretiskt kanske gör det i väldigt lite omfattning), särskilt med tanke på hur mycket som kan påverka smaken (egentligen upplevelsen). 

Jag vet ingen som påstått sig kunna skilja på fryst och icke-fryst, även om den frågan nog aldrig ställts rakt ut (vad jag kan minnas). 


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N hur tar man hand om dessa på bästa sätt ?07:31 den 25 januari 2006Peter_nrk
      N hur tar man hand om dessa på bästa sätt ?19:28 den 25 januari 2006COJ
      N hur tar man hand om dessa på bästa sätt ?08:17 den 25 januari 2006Michael Jansson
           N hur tar man hand om dessa på bästa sätt ?10:02 den 25 januari 2006Martin CCR
                N hur tar man hand om dessa på bästa sätt ?10:09 den 25 januari 2006Seven
                     N hur tar man hand om dessa på bästa sätt ?18:42 den 25 januari 2006Daniel P