Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Giljotiner och flygplatser...
Skrivet av: MattiasA
Tid: 2006-01-25 20:03:00

Jag råkade ut för en intressant sak när jag passerade Charles de Gaulle för två veckor sedan.

Vid incheckning så fastnar givetvis mitt handbagage och en trevlig (sic!) fransman vill leta efter något "opassande".

Dröm om min begynnande panik när de till en början inte hittar något av vad-det-nu-var de sett på röntgen, och därför ser med stort missnöje på min resehumidor som vägrar öppna sig, samtidigt om min incheckning påbörjas.
(jag har i tidigare trådar svurit över de heltäta plasthumidorerna och kabintryck).

Tack och lov så förstår han att jag inte vill ge ifrån mig lådan när jag förklarar att den innehåller cigarrer och hjälper tillochmed till  att hitta ett lämpligt verktyg för att med milt våld bända upp den och se att den är ofarlig.

Till slut så hittas dock min dubbelgiljotini ett ytterfack på väskan. En vanlig helstål-snoppare i kreditkortsformat från humidordiscount som varit min resekamrat i över två år. Tydligen är den plötsligt klassad som "possible harmful object"!
(vilket efter mina protester dubbelkollades med kollegor, men tji fick jag).

Tack och lov hade jag en gratis enkelgiljotin i det incheckade bagaget så jag klarade semestern, men jag är lite förvånad över hur en standardgiljotin kan vapenklassas... samtidigt som de missade saxen som låg i necessären

Så.. ett gott råd: Packa ner giljotinen eller dubbelkolla med flygbolaget först!

/MattiasA


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Giljotiner och flygplatser... 20:03 den 25 januari 2006MattiasA
      N Giljotiner och flygplatser... 09:04 den 26 januari 2006Robin Z
           N Giljotiner och flygplatser... 09:52 den 26 januari 2006Magnus
      N Giljotiner och flygplatser... 10:22 den 26 januari 2006PerR
      N Giljotiner och flygplatser... 10:24 den 26 januari 2006Inches
      N Giljotiner och flygplatser... 06:38 den 29 januari 2006Harald
      N Giljotiner och flygplatser... 09:42 den 29 januari 2006GöranG
      N Giljotiner och flygplatser... 11:29 den 26 januari 2006Daniel P
      N Giljotiner och flygplatser... 20:19 den 25 januari 2006Peter CCL Hällingsjö
           N Giljotiner och flygplatser... 06:05 den 26 januari 2006Johan Sjöholm
                N Giljotiner och flygplatser... 08:35 den 26 januari 2006Eric Welin