Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Om cigarrförsäljning på forumet
Skrivet av: nisse62
Tid: 2006-01-27 09:29:44

Jag bara vilja ha ett förtydligande av termen kommersiell försäljning. För mig betyder det försäljning i vinstsyfte.

Jag själv tycker att möjligheten att köpa eller byta cigarrer är ett mervärde på ett forum. Sjäv handlar jag en del på olika amerikanska forum och för därmed möjlighet att prova cigarrer som ajg annars inte skulle kunna få tag på till vettiga priser.

När jag själv sålde några opus och hemmingway maduro här för någon vecka sedan så sälde jag av en del av det jag köpt på amerikanska forum. När man då köper ett paket med cigarrer så är det kanske bara några man egentligen vill ha och då såg jag möjligheten att kunna göra det möjligt för fler att prova cigarrer som kan vara svåra att få tag på. Prissättningen som jag hade var baserad på vad jag betalat för cigarrerna på ett ungefär. Eftersom de kom från olika köp så varierade det påslag som jag betalat en del mellan de olika cigarrerna och jag gjorde ett snittpåslag. Jag var inte ute efter att tjäna pengar utan mer att kunna frigöra kapital till nya inköp. 
Om det var felaktigt så kommer jag givetvis inte att upprepa det.

Som COJ skrev, det är Ert forum och Ni fastställer givetvis reglerna själva för forumet. Eftersom det dessutom är ett forum som jag uppskattar väldigt mycket så vill jag givetvis inte försämra det. Men jag skulle gärna vilja ha en defenition av vad Ni menar med kommersiell försäljning så att framtida missförstånd undviks.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Om cigarrförsäljning på forumet08:07 den 27 januari 2006FORUMADMINISTRATÖR
      N Om cigarrförsäljning på forumet08:38 den 27 januari 2006COJ
           N Om cigarrförsäljning på forumet08:55 den 27 januari 2006Martin CCR
           N Tillägg och....10:33 den 27 januari 2006COJ
                N Jag vet att...13:06 den 27 januari 2006Kenneth G, Moderator
                     N Jag vet att...13:38 den 27 januari 2006COJ
      N Om cigarrförsäljning på forumet09:29 den 27 januari 2006nisse62
           N Om det är tekniskt görbart så kanske ett underforum för byte/försäljning? N/T09:35 den 27 januari 2006Mats
      N Om cigarrförsäljning på forumet10:16 den 27 januari 2006MK
           N Om cigarrförsäljning på forumet10:46 den 27 januari 2006PerR
                N Om cigarrförsäljning på forumet11:14 den 27 januari 2006Eric Welin
                     N Om cigarrförsäljning på forumet11:21 den 27 januari 2006PerR
                     N Om cigarrförsäljning på forumet11:23 den 27 januari 2006TJ
                          N Om cigarrförsäljning på forumet11:39 den 27 januari 2006Eric Welin
      N Om cigarrförsäljning på forumet09:13 den 27 januari 2006Mats