Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Good point Henrik !
Skrivet av: Magnus
Tid: 2006-01-27 13:18:02

I Tyskland har man börjat med tretecknade s. Alltså sss. Motivet var att när man avskaffade dubbel-s:et, (Som jag inte kan i huvet vilken altelitkod man använder för att få fram, men ni vet säkert vad jag menar) skulle det vara så svårt för ungdomarna att lära sig stava när man ibland skulle korta bort ett s när man skrev sammansatta ord, ibland inte. Samma diskussion har vad jag vet aldrig förts i Sverige. Men med tanke på den allt mer utbredda särskrivningen, typ cigarr rökare, kanske det vore på sin plats med en funderare på detta. Tills detta är gjort, av akademien, Fredrik Lindström eller annan, nöjer åtminstone jag mig med att titulera mig cigarrökare. (Och med anledning av efterlysning av definition rörande begreppet, anser jag att vem som helst kan kalla sig cigarrökare om han/hon är intresserad av att röka cigarr. Det behövs inte någon lägstanivå typ humidor, "god smak", dyr snoppare eller liknande tycker jag. Gruppen som skulle kunna tänkas kalla sig cigarrökare bara för att de suger på en cortez då och då tror jag sanerar sig själv. Antingen tar man steget och blir biten, och då skaffar man sig riktiga cigarrer, eller så slutar man eftersom cortez är äckliga. Och då har man inget behov av att kalla sig cigarrökare).
Oj, det där blev långt...
/magnus


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Hur många ciggarrökare finns det??12:22 den 27 januari 2006MK
      N Hur många ciggarrökare finns det??12:29 den 27 januari 2006TJ
           N Will do!!12:33 den 27 januari 2006MK
      N Hur många ciggarrökare finns det??12:37 den 27 januari 2006COJ
           N Hur många ciggarrökare finns det??12:42 den 27 januari 2006Martin CCR
                N Hur många ciggarrökare finns det??12:55 den 27 januari 2006Henrik G
                     N Good point Henrik !13:04 den 27 januari 2006Axel
                          N Good point Henrik !13:18 den 27 januari 2006Magnus
                               N Good point Henrik !00:56 den 28 januari 2006Otto