Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Lördagsrace då...
Skrivet av: David L
Tid: 2006-01-30 14:13:44

Visst blev det ett lördagsrace. I lördags var det herrmiddag i mitt torp. Fyra ungdomsvänner samlades vid 13-tiden för en enkel lunch bestående av Biff Rydberg, Öl och besk. Lunchen avrundades med en gemensam Onyx Reserve PC. Efter lunch begav sej fyra herrar i 37-årsåldern (med en sammanlag kroppsvikt av 400 kg) till skogsbacken runt husknuten med varsitt nyinköpt tefat. I ryggsäcken fanns en termos kaffe, en flaska Jameson och en flaska Renat. Under glada tillrop åktes det tefat, dracks kaffekask eller whisky och röktes allehanda raketer. Då fyrahundra kilo gubbe på ett närmast magiskt sätt evakuerar en tämligen stor kälkbacke fann vi det för gott att låta barnen och deras familjer åter få tillgång till denna skogens glädjekälla och begav oss hemåt via en omväg för att få en promenad och för att få rökt upp våra cigarrer under mer stillsamma former. Under tefatsåkningen nöjde jag mej med OFCC för att klämma Siglo 1 till promenaden. Siglon var en gåva från en av gästerna.

Väl hemma matade vi mer eld i öppna spisen, hällde upp varsin Lagavulin och tände ytterligare en cigarr. För egen del blev det en Partagas Astorias. 

Middagen tillagades på grillen, helstekt oxfile och potatisgratäng sköljdes ner med ännu mer Öl och besk. Efter middagen rökte jag kvällens andra gåva, en HdM Churchill. Kort sagt var det vad beträffar rök, mat och aktiviteter en mycket lyckad dag. 

Dagen efter räknade vi ut att fyra herrar hade konsumerat 22 cigarrer och merparten av dessa hade rökts inomhus. Jag riktar en tacksam tanke till min öppna spis som på ett alldels magiskt sätt ventilerat ut så gott som all lukt.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Lördagsrace då...00:10 den 29 januari 2006Arne
      N Lördagsrace då...02:25 den 29 januari 2006Mats
           N Lördagsrace då...02:54 den 29 januari 2006Lars
                N Lördagsrace då...10:05 den 29 januari 2006Mats
      N Lördagsrace då...08:49 den 30 januari 2006Larshak
           N Lördagsrace då...09:22 den 30 januari 2006Magnus
                N Lördagsrace då...11:00 den 30 januari 2006Henrik G
      N Lördagsrace då...14:13 den 30 januari 2006David L
           N Lördagsrace då...14:27 den 30 januari 2006PerR
                N Lördagsrace då...14:30 den 30 januari 2006Lars
                     N Lördagsrace då...14:33 den 30 januari 2006Henrik G