Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Las Vegas!
Skrivet av: David L
Tid: 2004-10-05 20:39:13

Det var i Vegas jag blev frälst på allvar. Var där i tjänsten på en konferens/mässa för fem år sedan, knallade in på en tobaksaffär som såg seriös ut och uttryckte mina önskeål om goda röka. På den tiden hade jag endast rökt någon enstaka Davidoff och RyJ. Affärsinnehavaren beklagade att han inte kunde leverera kubanskt men lovade att jag för min 50 dollarssedel skulle få valuta för pengarna. Jag kommer inte i håg allt jag fick men jag minns Torano av ngt slag, Macanudo Maduro och Zino Brazil. Väl hemma började jag ta mina första stapplande steg och även om jag stapplar ännu så vet jag ungefär vart jag vill gå

Minns särskilt en episod när jag var i LA efter Vegas-turen och hade kvar en Zino i tub. Jag satt i källaren på en jazzklubb i Hermosa Beach, LA, CA och lyssnade på en fantastisk sångerska. På bordet hade jag "one bourbon, one scotch, one beer" precis J L Hooker hade ngn gång. Anfäktad av stunden tog jag upp min tub, i syfte att gå ut på gatan och röka den, och blev genast uppmärksammad av en herre som var dubbelt så stor som mej att det var totalt rökförbud i CA. Efter mitt stammande " I know sir, I was just about to go out on the street to smoke this one" Började denna väldige och färgade man skratta varmt och gott. Han plockade upp ett etui ur innerfickan och frågade om han fick göra mej sällskap. Vi hade ett trevligt samtal, tyvärr har jag slarvat bort hans visitkort och glömt vad det var han bjöd på.

Till och med i rökovänliga CA kan man ha trevligt...

/David


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N San Francisco12:59 den 4 oktober 2004Mats
      N San Francisco19:11 den 5 oktober 2004Mats
      N San Francisco14:37 den 4 oktober 2004wilfried
           N Dock bör du....14:44 den 4 oktober 2004COJ
                N Dock bör du....15:24 den 4 oktober 2004Mats
                     N Las Vegas!16:32 den 5 oktober 2004Rebel Rob
                          N Las Vegas!20:39 den 5 oktober 2004David L
                     N Reno15:35 den 4 oktober 2004wilfried
                          N Reno-Sparks Indian Colony15:43 den 4 oktober 2004wilfried