Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Smakskillnad på monte 2 och monte edmundo
Skrivet av: Magnus
Tid: 2006-02-03 13:46:47

Jag har en Edmundolåda märkt augusti 04. Jämfört med lika gamla nummer 2 är de precis som Mats säger lite  mildare. Det är ingen tvekan om att det är montecristo, om man säger så. Gillar man märket i stort blir man inte besviken på Edmundo heller. Men jag tänker låta dem ligga till sig ytterligare något halvår, minst.
Jag läste en recension på en amerikansk sajt som i stort gick ut på att "kubanerna har försökt göra en dominikan" syftande på det lite mildare i Edmundons karaktär. Jag håller inte riktigt med. Men en sak är i alla fall säker. Innan de hade fyllt ett år var de faktiskt inget vidare... Så lagring är ett krav. 
(det här ämnet var f.ö det första inlägget jag postade om på detta forum, eftersom edmundolådan var den första lådan jag köpte som så att säga överskred serveringshumidorens kapacitet. Jag blev därmed med kylväskidor. Snart dito plural. I dag har jag ett kylskåp... Den mörka sidan av kraften är underbar!)
/magnus


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Smakskillnad på monte 2 och monte edmundo12:57 den 3 februari 2006Henrik N
      N Smakskillnad på monte 2 och monte edmundo12:59 den 3 februari 2006Mats
           N Smakskillnad på monte 2 och monte edmundo13:23 den 3 februari 2006Henrik N
                N Smakskillnad på monte 2 och monte edmundo13:32 den 3 februari 2006Mats
                     N Smakskillnad på monte 2 och monte edmundo13:46 den 3 februari 2006Magnus
                          N Smakskillnad på monte 2 och monte edmundo14:00 den 3 februari 2006TJ
                               N Smakskillnad på monte 2 och monte edmundo14:21 den 3 februari 2006Michael Jansson
                     N Smakskillnad på monte 2 och monte edmundo14:33 den 3 februari 2006Henrik N