Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Färgskillnader på Partagas Serie D No.4
Skrivet av: Jonas
Tid: 2006-02-03 14:43:09

Jag köpte min första Partagas Serie D No.4 i slutet av förra året och blev lite överraskad av dess färg på täckbladet. Det var mycket ljusare än alla de andra PSD4 jag sett på internet och i verkligheten.

Alla de andra cigarrerna av andra kubanska märken i samma sändning har både sett bra ut och smakat bra.

Tyvärr köpte jag ingen låda och kunde då inte jämföra med resten från samma låda. Av samma anledning kan jag heller inte säga när de är rullade. Men den köptes i slutet av september i alla fall.

Någon som har mer erfarenhet av cigarren och kan säga om de t.ex. har blivit ljusare i täckbladet på senare år eller att de kan variera mycket i färg?

Jag har tagit en bild på den ljusa PSD4 och en som är ca två år äldre PSD4: www.cigarrer.org/psd4_vs_psd4.jpg

Något som inte syns på bilden är att den äldre PSD4 har en mörkare gördel. Den går mer åt det blodröda hållet jämfört men den yngre som går mer åt det ljusröda hållet.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Färgskillnader på Partagas Serie D No.414:43 den 3 februari 2006Jonas
      N Färgskillnader på Partagas Serie D No.414:48 den 3 februari 2006Peter CCL Hällingsjö
      N Färgskillnader på Partagas Serie D No.414:49 den 3 februari 2006COJ
           N Färgskillnader på Partagas Serie D No.415:07 den 3 februari 2006Jörgen
      N Färgskillnader på Partagas Serie D No.415:04 den 3 februari 2006Mats
           N Färgskillnader på Partagas Serie D No.416:00 den 3 februari 2006Martin CCR
                N Färgskillnader på Partagas Serie D No.416:37 den 3 februari 2006Martin Nilsson
                     N Sista gången jag köpte PSD4...16:55 den 3 februari 2006Pyro