Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Tips på litteratur, samt en varning!
Skrivet av: Pyro
Tid: 2006-02-05 21:33:44

Kunde inte låta bli att köpa den nya svenska cigarrboken "Cigarr" av Örjan Westerlund och Jerry Lindahl då den bara kostade 115 kr och stod rakt framför näsan på mig när jag besökte Cigarrummet i lördags.

Jag har vid det här laget läst ganska många böcker om tobakiana (har ca 30 st hemma) och jag måste tyvärr säga att den här boken inte hamnar särskilt högt om jag skulle rangordna dem!

Den är full av onödiga upprepningar på samma uppslag, ibland kan texten knappt urskiljas från bakgrunden och boken är full av faktafel! Värst tycker jag det är att författarna inte alls verkar vara medvetna om att PG existerar, de har noll koll på begreppet relativ fuktighet och de påstår dessutom att det klassiska salttestet ska ge 70% RH!

Referenslistan är dessutom märkvärdigt tunn och innehåller knappt någon av de böcker eller sajter man skulle förvänta sig!

Synd..., jag hade hoppats att Merja Juselius engagemang i boken skulle borga för kvalitet!

Problemet är förmodligen att ingen tillräckligt cigarrkunnig person korrekturläste manuskriptet alternativt att Grenadine Bokförlag helt enkelt inte har högre ambitionsnivå!


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Literatur17:43 den 2 februari 2006Rickard Andersson
      N Tips på litteratur21:50 den 2 februari 2006Pyro
           N Tips på litteratur21:09 den 6 februari 2006Arne
                N ISBN23:06 den 6 februari 2006Pyro
                     N ISBN08:17 den 7 februari 2006Arne
           N Tips på litteratur, samt en varning!21:33 den 5 februari 2006Pyro
                N Tips på litteratur, samt en varning!22:58 den 5 februari 2006Rickard Andersson
                N Tips på litteratur, samt en varning!22:32 den 11 februari 2008Stefan_stel
                     N Tips på litteratur, samt en varning!08:56 den 12 februari 2008Peter (Hällingsjö Herfing Militia)
                N Tips på litteratur, samt en varning!22:55 den 13 februari 2008LGO
      N Literatur00:03 den 14 februari 2008Stefan_stel