Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Letade efter
Skrivet av: Pehr
Tid: 2004-10-06 10:39:21

Den är postad någonstans tidigare på detta forumet.
Här kommer listan igen, jag passade på att spara den när jag såg den sist eftersom den i alla ger god vägledning.

/Pehr


2004-05-05

Igen, gjort tillägg för Toraño som inte fanns med första gången.
Först vill jag säga att jag inte är någon expert, eller på något sätt jobbar i branchen utan är bara en intreserad amatör, som kanske hållit på lite längre en några av er andra. 
Här är några förslag på prisvärda cigarrer som kan köpas från Lynn. Observera att detta är efter min smak och på intet sätt behöver passa dig. Jag tycker att du är inne på rätt linje när det gäller starka cigarrer. Och detta är inte för att du är nybörjare(om du nu är det) utan för att de flesta starka cigarrer kräver flera års lagring för att bli rökbara, det finns dock undantag. Men vi kommer till dom om ett år eller så, jag kanske också skall tillägga att mer än 90% av vad jag röker är medium eller medium-full och de riktigt skarka är rena undantag om vi bortser från de som lagrats så länge att de mildrats betydligt. 
Consuegras är alltid ett bra val, men de är secunds och därför behöver de flera månader/år för att bli riktigt goda. Men du bör absolut köpa ett par bundlar och glömma dem ett bra tag, men då måste du ju ha något att röka så länge.
Mina favoriter bland Consuegras är #9 i Maduro och #17 i Maduro. 
El Credito, detta är också ett gott val men även de är secunds och kan behöva lagrings tid, dock är de oftast njutbara direkt(efter en vecka för att vila efter flygfärden)
Jag tycker personligen bäst om Nationales i maduro och Corona Extra i maduro men även Rothschild i Maduro är goda. 
El Rey del Mundo, en kanon cigarr rökbar direkt(efter en vecka för att vila efter flygfärden) och inte så dyra. Mitt val här är Robusto Oscuro(dubbel Maduro) om du inte tycker att de är alltför grova, Rectangulares i Maduro(dyrare men 30 per låda), Corona i naturel är mycket god topp betyg från mig och Corona Inmensa i Maduro(dessa är shortfiller men mycket goda och välgjorda och priset är bra) 
Hoyo de Monterrey, ytterligare en kanon cigarr som är direkt rökbar(efter en vecka för att vila efter flygfärden) vilken storlek som helst i Maduro är god, flera av storlekarna finns också i Oscuro, ring Larry och be att han tar hem, kolla www.Jrcigars.com för att checka vilka som finns i Oscuro. 
JR Ultimate, en kanon cigarr direkt rökbar(efter en vecka för att vila efter flygfärden) mitt val skulle vara Corona eller Rothschild i Maduro. 
La Finca, inte direkt världens bästa cigarr precis men väl värd att röka, har alltid själv en låda hemma(nått man röker måste ju vara billigt också blir väl bäst efter en tids vila men går definitivt att röka direkt. Finns dock bara i natural. 
Maria Mancini, ingen humidor kan vara utan, jag gillar både maduro och netutral bägge har sin charm. Alla storlekar är fina men Magic Mauntain är klart bäst och dyrast. Blir bara bätter med tiden. 
Montesino, toppen cigarr(Fuente kvalitet) Maduron är i mitt tycke mycket bättre än natural. 
Old fashioned, ytterligar en seconds, mitt val här är de 2 siffriga storlekarna(Partagas) dessa har cameroon täckblad och det är något man gillar eller inte gillar. Vill dock slå ett slag för Chico Cameroon 100 små cigarrer för $24 är mindre än 2:-/st för de korta rökstunderna, jag har alltid en låda hemma. 
Onyx Reserve är en fin fin cigarr, mitt val skulle vara No.4 eller robusto 
Padron, välj vilken storlek du vill i Maduro, detta är en mercedes bland cigarrer.
Resten av Lynns sortiment har jag antingen inte testat eller tyckt illa om. Men jag poängterar, detta är min smak du kan tycka precis tvärt om det är helt okay. 
Alla Toraño är toppkvalitets cigarrer, aldrig en pluggad eller dåligt rullad cigarr.
Dessa är direkt rökbara, även om de naturligtvis tjänar på lagring. 
Toraño 1916 Cameroon
En av få cigarrer med täckblad från Cameroon som jag gillar, medium till full med stor och ganska komplex smak. 
Lång eftersmak
Min favorit storlek är Churchill. 
Toraño Exodus 1959.
En personlig favorit, medium i styrka med komplexitet i smaken. 
Viss kryddighet(peppar) i den långa eftersmaken.
Min favorit storlek är robuston 
Toraño Exodus 1959 Silver.
Den enda jag inte gillar men det betyder inte att du inte kan göra det. 
Toraño Nicaraguan selection
Har inte testat. 
Toraño Reserva Selecta.
Mild-medium i styrka, ytterst komplex smak.
Halv lång eftersmak.
Jag föredrar Maduro variatenterna,anar ni ett mönster
Petit Coronan i Maduro är absolut min favorit. 
Toraño Signature Collection.
Stjärnan i familjen.
Mild-medium i styrka, komplex med kraftigt uttalade smaker.
Lång eftersmak.
Perfecton är favorit storleken, få cigarrtillverkare ger sig idag på att tillverka en riktig Perfecto och de som gör det tar oftast mycket mer betalt. 
Mäns val av cigarrer, bilar och kvinnor är inget man diskuterar. 
COJ


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N 10-20st nybörjare sorter/storlek14:44 den 5 oktober 2004ola andersson
      N Det skall vi väl kunna fixa....15:21 den 5 oktober 2004COJ
           N Det skall vi väl kunna fixa....15:33 den 5 oktober 2004ola andersson
                N Inte testat de du beställt...15:52 den 5 oktober 2004MattiasA
                     N Inte testat de du beställt...17:12 den 5 oktober 2004Emil
                N Åhh Åhh....18:28 den 5 oktober 2004COJ
      N 10-20st nybörjare sorter/storlek16:59 den 5 oktober 2004Pyro
      N Letade efter "min" lista på cigarrer från Lynn...09:57 den 6 oktober 2004COJ
           N Letade efter 10:36 den 6 oktober 2004Jeeves
           N Letade efter 10:39 den 6 oktober 2004Pehr
                N Tack!10:57 den 6 oktober 2004COJ
                     N Tack!11:17 den 6 oktober 2004ola andersson
      N 10-20st nybörjare sorter/storlek21:42 den 5 oktober 2004ntore
           N 10-20st nybörjare sorter/storlek21:54 den 5 oktober 2004Drogen
                N Arboga!00:33 den 6 oktober 2004Lasse H
                     N Arboga!07:38 den 6 oktober 2004ola andersson
                          N Arboga!11:16 den 6 oktober 2004Markus H
                               N Arboga!12:48 den 6 oktober 2004Lasse H
                                    N Arboga!13:26 den 6 oktober 2004ola andersson
                                         N Arboga!13:52 den 6 oktober 2004Lasse H
      N 10-20st nybörjare sorter/storlek07:40 den 6 oktober 2004ola andersson
      N En till....12:41 den 6 oktober 2004COJ