Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Testat lite nytt...
Skrivet av: COJ
Tid: 2006-02-12 10:46:06

Nytt för mig alltså!

Jag gjorde en beställning, via en kompis som var vänlig nog att åka runt till ett antal handlare för att fixa det till mig, av 2 cigarrer av ett antal olika märken som jag inte testat förut.
Paketet anlände för ett tag sen men vädret har inte medgivit något testande tidigare.
Men i går var det fint väder, iaf i NV Skåne, och då passade jag på att testade två av dessa.
(detta är ingen review, bara en test)

De två var:
Royal Jamaican Gold Corona.
Storlek: 5x44
W: Nic B: Nic F: Jam/Hon/Nic
Mycket vacker cigarr, perfekt konsturerad med jämt färgar täckblad och bara små vener.
Beskriven som mild-medium men jag tyckte nog att den var nästan medium, mycket smak och god smak.
Perfekta brandegenskaper, fint drag och mycket rök    allt man kan begära.
Jag kommer att köpa fler, även om den är ganska dyr.

Maria Guerrero Corona
Storlek: 5.5x44
W: Cam B: Nic F: Hon/Nic/Peru
Vacker cigarr, jämt fint täckblad med få eller inga vener.
Bra drag, mycket rök brant ojämt i den bitvis hårda vinden, inget som jag vill lasta cigarren för dock.
Knappt medium i kroppen men med massor av god smak och viss sötma och kryddighet.
Kommer att köpa fler av denna trots ett ganska högt pris.

Båda dessa cigarrer ligger kroppsligt och smakmässigt ett eller två snäpp över Macanudo och kan vara ett utmärkt nästa steg för någon relativt ny cigarrist.
Men det finns massor att hämta i dessa för mer erfarna också.
Ett stort plus är att dessa är direkt rökbara, efter att de fått stabilisera sig ett par veckor efter leverans.

Keep Puffing

COJ


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Testat lite nytt...10:46 den 12 februari 2006COJ
      N Testat lite nytt...21:19 den 12 februari 2006Arne