Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Testpilot rapporterar
Skrivet av: Kjell
Tid: 2006-03-14 13:42:25

Är just nu inne i en period av handlartester (pris vs tillförlitlighet). Jag lade in en testbeställning på en låda SLR Regios hos en spansk handlare (zigarren-discount) för några veckor sedan, och igår kom den hem. Cigarrerna ser ok ut förutom en som hade en skada på täckbladet. MEN, dressboxen saknar hologramsticker och det ligger ingen silkesremsa över gördlarna. De andra äkthetsattributen finns där och lådan var obruten. Jag har iofs inte kollat uv-märket. Undersidans märkning verkar också ok, minns inte fabrikskoden, men datummärkt okt05. Och ja, jag vet att handlaren inte har ett Habanos-banner på sidan, men ngn här gav indirekta goda referenser i en gammal tråd...

Jag rökte den skadade cigarren omedelbart (skiter i att ens försöka skicka tillbaka eventuellt fejkat gods - struntar i så fall bara i att beställa där igen) och den smakade rätt ok. Boxen åkte sedan ner i frysen för några dagars ohyresbekämpning, så eventuella bilder får vänta ett slag. Smaken påminde i alla fall om andra SLR jag har i min ägo. Jag skall höra av mig till handlaren endera dagen med en fråga om hologrammet, men täkte höra här först.

Vad säger den samlade kunskapen - kan det här vara äkta vara? Har någon annan erfarenhet av handlaren?

Mer puff i Småland

Kjell


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Testpilot rapporterar13:42 den 14 mars 2006Kjell
      N Testpilot rapporterar15:00 den 14 mars 2006Xnarpom
           N Testpilot rapporterar15:07 den 14 mars 2006Kjell
      N Testpilot rapporterar15:24 den 14 mars 2006Mats
           N Testpilot rapporterar15:52 den 14 mars 2006Kjell
           N Testpilot rapporterar15:52 den 14 mars 2006Kjell
                N Testpilot rapporterar16:16 den 14 mars 2006Magnus
                     N Testpilot rapporterar17:32 den 14 mars 2006Jörgen
                          N Testpilot rapporterar18:09 den 14 mars 2006Kjell