Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Oliva Grand Cameroon
Skrivet av: Kjell
Tid: 2006-03-15 22:08:22

Jag blev sugen på att röka en Oliva Grand Cameroon för att bättra på minnet lite (som om jag behöver en ursäkt för att röka cigarr). Lådan jag har är Torpedos Natural och cigarrerna är väldigt "box pressed", helt fyrkantiga i genomskärning. Hårda men lätta, vilket förklarar det mycket lätta draget i dem. Snoppningen blir därefter - ett litet hål till att börja med. 

De första dragen kändes som att suga luft genom en trädgårdsslang, nästan smaklösa och helt motståndslöst. Sedan kom en rätt njutningsfull del, ungefär ner till mitten. En mild men ändå rik smak med chokladton, ingen sötma och ganska liten kryddighet. Tyvärr så blir det inte så roligt resten av cigarren. Den övergick rätt snabbt i en ren tobakssmak som blev starkare för varje bloss, men det hände inte så mkt mer i smakväg. Draget blev plötsligt sämre halvvägs eftersom den pluggade igen i sugänden. Knips bort med några mm så löste sig det. Jag tröttnade när det var en fjärdedel av cigarren kvar.

Säkert mår den här lådan bra av att ligga ett tag, och som sagt, Oliva Original har utvecklat sig mycket snabbare.

My two cents

Kjell


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Oliva Grand Cameroon17:51 den 15 mars 2006P-Uffe
      N Oliva Grand Cameroon18:09 den 15 mars 2006Kjell
           N Oliva Grand Cameroon22:08 den 15 mars 2006Kjell