Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: En riktig goding
Skrivet av: Stebbe
Tid: 2004-10-10 17:22:13

Söndag eftermiddag, strax efter lunch. Ah, kanske ska pilla lite i humin och se vad som visar sig. Den här gången sökte sig fingrarna längre ner än de brukar och det var då jag fick syn på garren med den blå gördeln. La Plata...hm..sist jag testade en sådan var samma dag jag fick hem paketet, för ett år sedan. Traskade ner från ovanvåningen, öppnade kylskåpet och grabbade tag i en burk Kozel-öl...men inget öl-glas!! Orkade inte diska upp ett nytt så det fick bli till att hälla upp i det vackraste glas jag kunde hitta, nämligen ett stort kupat rödvinsglas och sen ut på terassen. Där avnjöt jag min cigarr tillsammans med boken Cigarrernas värld. En verkligt fin La Plata, precis som förra gången. Mild cigarr men ändå smakrik. En utmärkt nybörjarcigarr för den som är intresserad. Som kuriosa kan nämnas att La Plata cigarrerna har figurerat i filmer som Den Nakna Pistolen, Die Hard 2 och en del andra Hollywoodproduktioner. Och visst skeppar de till Sverige. Prova gärna deras sampler. Ni hittar dem här: fujipub.com/laplata/