Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: GENUINE PRE-EMBARGO COUNTERFEIT CUBANS Corona Major
Skrivet av: Peter CCL Hällingsjö
Tid: 2006-03-30 21:14:52

Detta är en cigarr som normal enbart säljs via JR Cigar, men frågar man LL snällt tar han hem dem till i stort sätt samma pris.

Målet skall vara att likna kubaner före embargot. Hur kubanner smakade då vet jag inte, jag var inte cigarrökare då, ens född.
De lyckas med syftet att smaka kubanskt och jag skulle nog placera dem mellan RyJ & Partagas.
De var typiskt kuba-starka i smaken med en liten anstrykning av läder. Antar att de mjuknar med åren. konstruktionen var på topp, bra drag, fin askpelare (vit-ljusgrå )och var goda ner till tre centimeter. 
Kom i en snygg SLB cederlåda med 50st för $86. I lådan hålls bunten ihop av ett tygband broderat med kubasigillet överkorsat av ordet "counterfeit".
Tygbandet är så fräckt att man borde fästa det på en tröja eller nåt.

Kan rekomendera dessa.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N GENUINE PRE-EMBARGO COUNTERFEIT CUBANS Corona Major 21:14 den 30 mars 2006Peter CCL Hällingsjö
      N GENUINE PRE-EMBARGO COUNTERFEIT CUBANS Corona Major 22:00 den 30 mars 2006Kjell
           N GENUINE PRE-EMBARGO COUNTERFEIT CUBANS Corona Major 23:18 den 30 mars 2006Peter CCL Hällingsjö