Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Generellt om kubanska E.L.'s
Skrivet av: Pyro
Tid: 2006-04-10 13:13:36

Jag undrar vad er uppfattning är om de olika Edition Limitadas från Kuba som finns och har funnits på marknaden. De jag har provat har alla varit färska, eller förmodligen precis gått in i en dålig period, med resultatet att smak och/eller drag alltid har lämnat mycket att önska.

Den senaste besvikelsen var i torsdags på Casa De Habano på Hotel Savoy i Berlin. På rekommendation av personalen testade jag en Romeo Y Julieta E.L. 2005 Petit Piramides. Konstruktionen och draget var mycket imponerande (trots den höga fuktigheten) men den smakade nästan ingenting! Det enda jag kunde förnimma var en svag touch av vax/stearin och lite toner av trä mot slutet. Jag antar att den skulle smaka bättre efter lite lagring och kanske vid lite lägre fuktighet men jag trodde att E.L. varianterna skulle vara kraftiga skapelser! Har jag fel på denna punkt? Är det helt enkelt så att de limiterade linjerna bara är till för att fånga tillfälliga rökare med gott om pengar?

Jag kan tillägga att de övriga 10 cigarrerna jag rökte under mina fem dagar i Berlin alla smakade mer och bättre än ovan nämnda! Cigarrerna var:

C.A.O. Criollo Conquistador
Camacho Corojo Monarca
Carlos Toraño 1916 Cameroon Robusto
Carlos Toraño Signature Collection Toro
Flor De Copan Short Robusto
Indian Tabac Cameroon Legend Robusto
La Gloria Cubana Wavell maduro
La Unica No. 300 Maduro
Romeo Y Julieta No. 2
Leon Jimenes No. 3 Natural


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Generellt om kubanska E.L.'s13:13 den 10 april 2006Pyro
      N Generellt om kubanska E.L.'s21:06 den 10 april 2006Magnus
      N Generellt om kubanska E.L.'s23:26 den 10 april 2006Gordon Eriksson