Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Gröngölingsbolmeri
Skrivet av: Mathias
Tid: 2006-04-16 22:31:58

Hej på er!

Jag heter Mathias och kommer ifrån Helsingborg, min far, farfar och farfars far var/är karlskroniter - jag har spenderat tid nästan varje sommar på Hasslö och i Karlskrona sedan min födsel - och jag läste T på gymnasiet på Chapmanskolan, klassföreståndare Bernt Sigvardsson.

I vilket fall. Jag har sen en tid tillbaka fått upp ögonen för den ( inte så ) lite magiska njutningen man får av en lugn halvtimme ihop med en doftrik cigarr. Nu har jag skaffat mig en humidor, som efter några dagars varsam fuktning har låtit stabilisera sig på rätt nivå. Nu har jag ett problem - den är tom!

Den har plats till ca 50 cigarrer. Vad ska jag fylla den med? Jag vill ha en blandning av lite "snabbare" cigarrer man kan avnjuta på ca 15 minuter, och några riktiga meditationsstockar som man kan dra på en lång stund i trädgården efter en slitig jag på jobbet!

Jag köper hellre färre cigarrer av bättre kvalité än tvärt om. Jag tycker att ca 1500 - 2000 kr kan vara rimligt för en första bunkring. Sen kan jag fylla på av de som faller mig i smaken. Min uppfattning är att man kan få en prisvärd vigarr för va 75 kr och en bra för 100-120 kr.

Ser fram emot information, hjälp, åsikter, tips på bra webbutiker och en trevlig chatstund!

Med vänliga västkusthälsningar

Mathias Anlander


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Gröngölingsbolmeri22:31 den 16 april 2006Mathias
      N Gröngölingsbolmeri23:04 den 16 april 2006Henrik G
           N Gröngölingsbolmeri23:34 den 16 april 2006Mathias