Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: 7 Grader och en Cohiba m.m
Skrivet av: Mats
Tid: 2006-04-21 20:43:14

Kom efter en hård dag på jobb och tänkte jag efter 35 hårda år skulle fira mitt slutgiltiga inträde i vuxenvärlden.

Är sambo sedan 1 år tillbaks, hämtar vår hund på lördag om 8 dagar och var och skrev kontrakt på vårt första hus i morse.

En snabb koll på termometern visade att det var 7.2 grader och det fick därför bli en kort historia på balkongen (som inte har finesser som glas eller värme).

Efter en snabb titt i plastidoren greppade jag en Trinid Reyes som larshak här så generöst skickade mig ett par stycken av och steg ut i kylan.

Efter halva (som var angenäm om än en smula ung) så kom jag på att det inte var kallt alls och stegade tillbaks in för en Cohiba Esplendido ur mitt snabbt tynande lager av dylika storverk samt en smula konjak och ett par digestivekex.

Efter en första kärv och bitter centimeter så kom den igång den med och det blev 20 minuters parallellrökning.

Nyss inkommen och uppstigen ur badet kan jag nog med gott samvete skriva att detta har varit en bra dag. (om än kall på slutet där ute).

//Mats


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N 7 Grader och en Cohiba m.m20:43 den 21 april 2006Mats
      N 7 Grader och en Cohiba m.m20:32 den 22 april 2006Johan Säfström
      N 7 Grader och en Cohiba m.m07:22 den 23 april 2006Seven
           N 7 Grader och en Cohiba m.m12:36 den 23 april 2006Mats