Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Oliva Grand Maduro
Skrivet av: StefaN
Tid: 2006-04-23 12:49:48

Provade en Oliva Grand Maduro Perfecto igår kväll vid solnedgången och satt i lä och myste med MP3 spelaren ackompanjerad av alla starar och andra småfåglar som sjöng in vår/sommaren? 
Cigarren hade bara hunnit vila dryga veckan efter frysningen men jag kunde inte hålla mig längre. 
Det var en mkt trevlig cigarr, en boxpressed variant av en långsmal perfecto, kul utseende och dom hade rulldatum juli 2004.
Den var välgjord, ~medium i styrka och hade bra med rök (ett av grundkraven för en god cigarr ). 
Enbart doften där den låg ensamt och pyrde fick mig att le och den brann perfekt under hela meditationsstunden. 
Att puffa var inte tokigt det heller lite chokladsmak (+ andra smaker jag inte kan definiera) med det ofta ganska typiska karaktärs draget med maduroblad mao lite sötma och "fruktighet" med en lätt krydda? 
Som ni kanske förstår så blev jag ganska såld på denna cigarr. 
Önskar jag hade fler lådor på lager, speciellt nu när jag fick en med lite ålder på nacken.

Kan tillägga att Don Tomas Cameron Perfecto #1 var en trevlig bekantskap det också, trots den lilla storleken så hade jag att göra i ~40 minuter.

Är det ngn som har provat ngn annan facon av Oliva Grand Maduro, isåf vad tyckte Ni?

StefaN


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Oliva Grand Maduro12:49 den 23 april 2006StefaN
      N Oliva Grand Maduro23:17 den 2 maj 2006PerR