Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Sköt iväg en The Edge Missile Corojo
Skrivet av: Henrik G
Tid: 2006-05-02 15:54:24

Det var den första jag testat. Var rätt spänd på den med tanke på hypen på bla HP.

Missilen var en utmärkt façon för mig, en tunn torpedo. Konstruktionen, draget och brandegenskaperna var perfekta, det senare trots kraftig blåst. Hyfsat med rök, mer mot slutet.

Så till smaken. En mycket god cigarr helt klart. Smaken var unik för mig, har inte rökt något liknande tidigare. Ganska komplex med jordiga toner, kryddor och visst inslag av läder (?). Trots den ganska rustika smakpaletten var den inte kärv eller frän utan snarare fyllig. Fanns också ett inslag av sötma tyckte jag, kanske marsipan. Rökte ner den till 1/3 även om smaken försämrades och blev lite bitter efter en bit mer än halvvägs. Misstänker att den inte blir sämre av lagring, min var ca 6 mån gammal.

Däremot kan man väl säga att marknadsföringsgimmiken: "Warning: Professional smokers only – Smoke only while sitting." är kraftigt överdriven. Jag kände inte av den och jag är inte den med störst nikotin tolerans eller erfarenhet av cigarrökning i det här gänget.

Sen priset. När man börjar närma sig 100 dollar för en låda så finns det så många bra cigarrer som är betydligt billigare, kanske kan seconds vara ett alternativ?


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Sköt iväg en The Edge Missile Corojo15:54 den 2 maj 2006Henrik G
      N Sköt iväg en The Edge Missile Corojo19:14 den 2 maj 2006PerR