Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Kanske dags för en liten presentation
Skrivet av: mats
Tid: 2006-05-05 10:34:00

Hej allihopa!

Efter att ha lurkat omkring här nu snart i ett år och fått mer än jag har gett så tänkte jag det var på plats med en liten presentation.

Mats heter jag, jobbar som säljtränare på Dell i Köpenhamn.

Om minnet tjänar mig rätt så var mina första cigarrer MC #4 och någon form av Cohiba. 
Som studenter fick jag och 3 kamrater för oss att starta en cigarrklubb. Mest för att det var så otroligt sofistikerat att röka cigarr. 

Jag minns att halsbloss diskuterades under första sammankomsten och vi kom fram till att man ska minsann dra halsbloss. 

Sedermera förstod jag att anledningen till att jag inte blev lika grön i ansiktet som de andra var att jag inte "vågade" dra halsbloss. 3 möten hann vi med, sen lades klubben i träda.

Nästa cigarrupplevelse var att jag blev bjuden på någon form av Davidoff nyår 2004 under mitt första år som bofast i USA. Den gav inget bestående intryck, men av någon anledning så ramlade jag någon vecka senare inom en liten cigarrbutik på pacific beach i San Diego och köpte där på mig ett par olika cigarrer. Detta utvecklades till en daglig ritual, efter dagens pluggande och flygande så satte vi oss i soffan ute på balkongen och rökte cigarr och pratade strunt.

Hobbyn låg i träda ett par år när jag kom hem till sverige igen, men sedan 2002 är jag back in business. Snöade först in helt på kubanska cigarrer, men har på sista året fått otroligt många förslag på allehanda icke-kubaner här på forumet och nu är samlingen ca 50/50 i de plastidorer som står och skräpar lite här & där i hemmet.

Kan jag hjälpa till med något som helst här, relaterat till cigarrer eller kanske ni behöver en billig dator, så står jag till tjänst!


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Kanske dags för en liten presentation10:34 den 5 maj 2006mats
      N Kanske dags för en liten presentation10:49 den 5 maj 2006Lars
           N Kanske dags för en liten presentation10:54 den 5 maj 2006mats
                N Kanske dags för en liten presentation11:04 den 5 maj 2006Martin CCR
                     N Kanske dags för en liten presentation11:42 den 5 maj 2006mats
                          N Kanske dags för en liten presentation12:03 den 5 maj 2006Martin CCR
                               N Kanske dags för en liten presentation12:42 den 5 maj 2006Daniel P
                                    N Kanske dags för en liten presentation13:26 den 5 maj 2006Axel