Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: L. Lynn Corojjo Sun grown (Nicaragua) - Mina egna kommentarer och betyg
Skrivet av: Daniel P
Tid: 2006-05-09 17:26:43

Facon: Churchill, 7x48. 
Bild: www.lynncigars.com/LLC99SG.jpg
Paket: Bundle om 25 st. 
Pris: $24.00 på Lynns. 
Röktid: Glömt att kolla klockan, men uppskattar det till minst 60 minuter iaf. 

Kommentar: Stående ovationer för den vackra vågiga askan, tack vare ett jämnt och lite glansigt mörkt täckblad. Välrullad och mycket bra konstruktion. Så ska det se ut, bravo! Inlagan ger askan en brun ton, men klart förlåtligt i sammanhanget. Brinner hyggligt jämnt även om jag fått hjälpa till med tändaren då och då. Askan hänger kvar hjälpligt bra. Smaken är mild och god - söt, men saknar komplexitet. Lite aprikos toppad med peppar. 
Ungefär hälften av cigarrerna har varit dåligt konstruerade, brunnit snett och smakat gräs och svartpeppar. Mao bottenbetyg vid de tillfällena. Men de som varit bra har å andra sidan varit toppen. 

Betyg: Sammantaget ger jag denna cigarr en svag trea av fem möjliga pga avsaknad av komplexitet och att många var mycket dåligt konstruerade. Att en del trots allt var goda räddar cigarren från en annars oundviklig 2:a. 


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N L. Lynn Corojjo Sun grown (Nicaragua) - Mina egna kommentarer och betyg17:26 den 9 maj 2006Daniel P
      N L. Lynn Corojjo Sun grown (Nicaragua) - Info från Lynns sajt17:32 den 9 maj 2006Daniel P
      N Jonas: Jag la upp mina kommentarer och betyg på din sajt också ;). n/t17:44 den 9 maj 2006Daniel P