Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Recension av lagrad och olagrad La Eminencia Fancy Cubanita Maduro
Skrivet av: Pyro
Tid: 2006-05-19 13:43:35

Sådärja, då sitter man nöjd på kontoret igen efter den ogligatoriska lunchcigarren.

Första gången jag provade LEFCM var hösten 2004 efter ett byte med MartinCCR. Mina anteckningar från det första testet var:

"Mkt god arom, ganska stark men god smak, bra brandegensk, fanastiskt prisvärd! (US$15/bundle)"

Ungefär 1,5 år senare rökte jag den andra som jag hade kvar efter bytet. Omdömet löd:

"Mkt god, lite söt och fyllig inledning, ej skarp. En smula vass styrka på tungan första cm men ändå god. Ganska fruktig e. 2 cm, rätt kraftig smak. Typ kubansk ”twang” med honduransk madurosötma. Intressant nog har cigarren fortfarande en smula ungdomlig karaktär. Efter ca 2/5 fick den en ganska söt men fadd nötighet. Stark och isande vid 3 cm kvar men ändå helt ok.

Alltså, verkar kunna lagras länge med fortsatt positiv utveckling!"

Vilket för övrigt stämmer bra med COJ's kommentar:
www.carlscorona.com/forum/ShowMessage.asp?ID=4223

Slutligen, dagens LEFCM, som verkar vara ganska färsk, gav följande anteckningar:

"Flammigt täckblad, lite knotigt utseende, inte perfekt konstruktion men ändå bra drag, fina brandegenskaper, bra aska och hygglig rökutveckling.

Lite anonym smak i början men blev snart njutbar med mediumfyllig smak, ingen kännbar beska och god arom. På grund av att cigarren är ung var smaken ganska kompakt och svår att definiera. Efter 4 cm dök dock en tydlig chokladton upp med lite sötma i botten.

Efter halva cigarren började beskan krypa fram och styrkan passerade mediumstrecket."

Med andra ord, fullt rökbar från början, stor lagringspotential och ett riktigt klipp även om en bunt om 25 st numera kostar $16.75.


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Recension av lagrad och olagrad La Eminencia Fancy Cubanita Maduro13:43 den 19 maj 2006Pyro
      N Recension av lagrad och olagrad La Eminencia Fancy Cubanita Maduro15:20 den 19 maj 2006Seven
           N Seven, You've got mail! N/T22:58 den 19 maj 2006Pyro