Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Lite tankar omkring ditt inlägg...
Skrivet av: Martin CCR
Tid: 2006-05-21 23:24:34

Bäste Fru Anonym,

Nedan finner du några kommentarer direkt efter repsektive frågetecken. Alla markerade med ett inledande talstreck, mycket nöjje.

Efter att ha läst på detta forum ett antal år kan jag inte låta bli att skriva detta inlägg. 

-Ett antal år, hoppla? Har du läst i ett antal år och inte skrivit förrän nu? Inte bidragit med någonting innan detta insiktsfulla inlägg? Så om jag uppfattat det korrekt har du efter ett antal år av tystnad valt att krypa fram för att göra vad? Förolämpa hälften av skribenterna på detta forum, skribenterna som är forumet? Som utgör hjärta, själ, ja livet på denna lilla plats i cyberspace? Du skriver att du inte kan låta bli att skriva detta inlägg; nähä, varför då kan jag inte låta bli att undra? Detta kanske inte var meningen som en förolämpning, men sättet du formulerar dig på, titeln du valt och det faktum att du skriver under anonym signatur gör att man ingalunda kan uppfatta det annorlunda.

Ni gnäller för att tullen tar era paket i beslag, TÄNK ! 

-Skulle jag aldrig drömma om, you win some you loose some. Om någon ändå gör så är det väll inget annat än mänskligt. Varför inte bara låta det vara så? Mångfald berikar. Vissa tycker om varmkorv andra inte...

Så fort ni beställt skall det ut på forumet, VARFÖR ? 

-Här sätter du faktiskt fingret på varför det finns forum. Det är för att dela meningar, åsikter, erfarenheter och kunskap. Det handlar inte om att skryta, det handlar om att dela glädjen med sina BOTLs, att dela erfarenheter med sina BOTLs...det handlar om att hjälpa sina BOTLs. Om någon däremot väljer att hålla en favorithandlare för sig själv så må så vara - mycket handlar nog om volymerna. Snurrar det förbi 100 paket i veckan från Handlare X med art pencils så är det klart, förr eller senare blir något packet stoppat och avsändare blir satt under bevakning.

Så fort ni får hem en illegal beställning så skriver ni om det samt lägger ut foto (helt idiotiskt), VARFÖR ? 

-Se kommentar ovan.

Ni nämner hela tiden namnet på den handlare ni beställt av (ännu mer idiotiskt), VARFÖR ? 

-Se kommentar ovan.

Ni diskuterar priset USA vs Sverige hela tiden,VARFÖR ? 

-Hmm...vad skulle motiveringen vara att inte diskutera prisskillnaden?

Tror ni inte att tullen kan läsa ? 

-Det är jag ganska övertygad om men jag har ofantligt svårt att tro att de skulle sitta här o finläsa våra cigarrinlägg i syfta att stoppa småskalig privatimport av ren tobak. Men om detta kan vi bara spekulera så låt den frågan gå hädan.

Så här kan jag hålla på länge ! 

-Jasså, usch då...

Jag är fullt medveten om att många kommer att hoppa på mig, men ta er en funderare, sluta skryt om era inköp i utlandet och ligg lågt. 

-Har inte för vana att hoppa på folk så jag svarar i alla stillhet.

Hälsningar från en som varit anonym i cigarr och whiskybranchen drygt trettio år och plockat hem ca 1000 st försändelser whisky från många länder utan problem från TT.

-Anonym i trettio år, waow - bara 20 år kvar till guldklockan.

Skillnaden är kanske att behovet av att imponera inte är så stor i min branch, vad vet jag. 

Ursäkta att jag är anonym, ni förstår kanske varför, eller ? 

-Nej sannerligen inte. Men det är klart, det är svårt att bryta vanor, jag vet själv, jag har rökt cigarr nu i snart 12 år. 30 år som anonym är inget man skakar av sig hur som helst.


Mvh

Martin CCR, med namn, adress och spårbar domän


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Sluta gnälla på TT !22:34 den 21 maj 2006Anonym
      N Wow...12:18 den 22 maj 2006Xnarpom
      N Sluta gnälla på TT !22:02 den 22 maj 2006mobboegil
      N Sluta gnälla på TT !22:48 den 21 maj 2006nisse_62
           N Sluta gnälla på TT !22:55 den 21 maj 2006Anonym
                N Sluta gnälla på TT !23:00 den 21 maj 2006nisse_62
                     N Sluta gnälla på TT !23:01 den 21 maj 2006Anonym
                          N Sluta gnälla på TT !23:12 den 21 maj 2006nisse_62
                               N Sluta gnälla på TT !23:15 den 21 maj 2006Anonym
                                    N Sluta gnälla på TT !23:29 den 21 maj 2006nisse_62
      N Sluta gnälla på TT !22:57 den 21 maj 2006Johan Säfström.
      N Sluta gnälla på TT !23:00 den 21 maj 2006MK
           N Sluta gnälla på TT !23:03 den 21 maj 2006Anonym
                N Sluta gnälla på TT !23:19 den 21 maj 2006Robin Z
                     N Sluta gnälla på TT !23:27 den 21 maj 2006Anonym
      N Lite tankar omkring ditt inlägg...23:24 den 21 maj 2006Martin CCR
           N Lite tankar omkring ditt inlägg...23:43 den 21 maj 2006Anonym
                N Lite tankar omkring ditt inlägg...18:22 den 22 maj 2006Drogen
                N Lite tankar omkring ditt inlägg...07:16 den 22 maj 2006Martin CCR
                     N Lite tankar omkring ditt inlägg...08:52 den 22 maj 2006Kassler
                     N Lite tankar omkring ditt inlägg...10:48 den 22 maj 2006Anonym
                          N Lite tankar omkring ditt inlägg...12:41 den 22 maj 2006Martin CCR
      N Sluta gnälla på TT !00:14 den 22 maj 2006Henrik G
           N Sluta gnälla på TT !13:23 den 22 maj 2006Marcus D
                N Sluta gnälla på TT !08:06 den 23 maj 2006Björn
      N Sluta gnälla på TT !10:40 den 23 maj 2006Micael