Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: En fråga till carlscoronamedlemar om stadgar och ert respektive liv
Skrivet av: pml
Tid: 2006-05-22 00:53:35

Hej.

Jag är alltså inte medlem i carlscorona, men detta till trots ögnade jag stadgarna. (www.carlscorona.com/ansokan.pdf sid 2) Härav kommer en liten fråga till de på forumet som faktiskt är medlemmar. I paragraf 3 finner jag;

"Medlemskap innebär skyldighet för medlem att enskilt verka för föreningens syften och att särskilt vinnlägga sig om ett hänsynsfullt uppträdande i skärgården med beaktande av de regler som tillkommit till skydd för växtlighet och djurliv."

Min fråga är mest hur detta tas i beaktande. Får en carlscoronamedlem exempelvis spontanskörda en funnen tobaksplanta? Även om den finns i skärgården? Hur är det med röksoppar? Är det OK att titta avundssjukt på kaveldun? (www.bioresurs.uu.se/myller/sjo/sjo_bild/kaveldun_nara.jpg)


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N En fråga till carlscoronamedlemar om stadgar och ert respektive liv00:53 den 22 maj 2006pml
      N "Är det OK att titta avundssjukt på kaveldun?"09:15 den 22 maj 2006Pyro
      N En fråga till carlscoronamedlemar om stadgar och ert respektive liv22:40 den 22 maj 2006Lasse C
           N En fråga till carlscoronamedlemar om stadgar och ert respektive liv22:48 den 22 maj 2006pml
                N Komedi guld :) (n/t)10:46 den 23 maj 2006Micael