Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Tankar...
Skrivet av: rabbe
Tid: 2006-05-25 02:05:11

Här sitter jag en sen kväll och funderar. Jag har läst alla rader om kalibrering av hygrometrar. Hur "tt" skapar problem. Men också om glädjefyllda rapporter om vad slags inköps som gjort. Själv har jag inte känt att jag har så mycket att tillägga. Det mesta är sagt. 
Jag tänkte bara att jag bara borde skriva  något så att jag, så att säga, visar lite intresse för mina trevliga vänner här på forumet. 
Har alldeles nyss avslutat en cigarr från ett helt obekant cigarrland som visade sig efter ett par års lagring vara helt fantastisk. Knölig rullning och inte speciellt vacker, men vilken smak. Men, det jag vill slå ett slag för; prova en god bit choklad och några rostade kaffebönor - vilken fantastisk smakkänsla, tugga på bönorna och chokladen - lycka.

-Vem har sagt att just Du kom till världen för att ha lycka och välgång på färden... som Taube skrev i en berömd visa. 

Var glad över din cigarr - puffa och känn Dig priviligierad...

Y quien te ha dicho que has venido al mundo para tener solo dicha en la vida?
Que luceritos de acul desde tu lecho verás Que un beso  y qizas hasta dos en un baile tendrás...

Vid motorernas gång... 

Många av mina vänner i "america del sur" skulle vara glad att röka kvalitets cigarrer men har inte en susning av möjlighet till det. Låt oss glädja oss av att just vi har det.

Vänner puffa vidare - själv har jag glädjen av att gå ner i källaren och hämta upp en hel jävla låda av blandade cigarrer från en känd vän här på forumet, det kallar jag cigarrvänn. Utan krav eller annat skicka dylikt till en främmande som mig är något som värmer - och som inte kommer att glömmas. Se frammåt - gläd er - 

Rabbe






Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Tankar...02:05 den 25 maj 2006rabbe
      N Tankar...08:22 den 25 maj 2006Lars
           N Hear, hear...!10:27 den 25 maj 2006Johan Säfström.
      N Tankar...10:37 den 25 maj 2006Henrik G
      N Tankar...21:24 den 25 maj 2006COJ
           N Tankar...21:56 den 25 maj 2006rabbe