Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Teströkt Joppes hemodlade/rullade.
Skrivet av: EG
Tid: 2006-06-14 16:20:12

Tack för denna av Joppe hemodlade och egenhändigt rullade garre. Min första svenska garre!

Utseende/känsla: 
Garren hade ett ljust, mjukt, läderartat och grovvenigt täckblad med en mycket svampig känsla. Formen var jämt rund med en lite udda konstruktion för huvudet. Mått uppskattat till ca 6-46. 

Drag/Smak:
Garren hade en lös rullning med ett mycket lätt drag men brann förvånansvärt bra med en tunn gråvit rök hela garren igenom. Mycket imponerande. Smaken.. Hm ..mild på gränsen till smaklös i min gom men jag röker vanligtvis "fuerte" garrar så jag ska döma lite försiktigt. Den smak jag lyckades identifiera var lite jord och gräs. Jag kom inte ihåg hur länge Joppe hade lagrat tobaken så smakläget kan säkert förändras med längre/annorlunda lagrad tobak.

Omdöme: En bra brinnande garre med en svampig känsla. Ser snyggt hemrullad ut vilket inte stör någon i de stockholmska förorterna men kanske annorstädes. Mild men kul! 

/EG


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Teströkt Joppes hemodlade/rullade.16:20 den 14 juni 2006EG
      N Teströkt Joppes hemodlade/rullade.20:40 den 14 juni 2006PerR
           N Kan inte låte bli att delge fler omdömmen.21:25 den 14 juni 2006Joppe
                N Tillägg22:31 den 14 juni 2006Zippo
                     N Tillägg22:57 den 14 juni 2006Robin Z
      N Oops!.07:39 den 15 juni 2006COJ
           N Oops!.09:05 den 15 juni 2006Conny