Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Handla INTE på Cigarrummet
Skrivet av: Sebastian
Tid: 2006-07-03 11:49:31

Vilken förbannad tråkig förmiddag. Föreståndarinnan är verkligen en ettrig lite sak. Då jag haft problem med min Colibritändare allt för länge, som iofs inte är köpt på Cigarrummet, så tog jag den dit för att fråga vad jag skulle kunna göra åt saken. Maths Tunberg som tydligen är agent för Colibri i Sverige kom förbi samma dag då jag stod på Cigarrummet och tog min tändare för lagning, och lovade mig personligen att det inte skulle ta så lång tid som det gjorde sist (julas 2månader tog det). Som försäkring ville jag ha ngn form utav kvitto på att jag lämnat ifrån mig tändaren, så föreståndarinnan för CR, skrev att Maths tagit imot tändaren osv. 

Idag vart det två månader sedan som tändaren lämnades in. Maths har påstått att tändaren vart omöjlig och laga och fråga därför mig om jag vill att han skickar den till Norge, för att de skal laga den? Javisst gör så, svarade jag. Tiden går och jag skickar iväg ett mail till Maths för att kolla om det hänt ngt. Nej tändaren är fortfarade i Norge, säger han. 

Ok, det här skall jag kolla upp, så jag kontaktar Colibri i Norge och berättar allt som hänt och att Maths skickat en tändare som är min etc.

Vad får jag till svars tillbaks? Tändaren är aldrig skickad, de har fått en massa tändare ifrån Maths men inte min!?!? 

Mailar Maths, och undrar vart tändaren är någonstans? Tändaren är här hos mig, den vart aldrig skickat...jag skulle skicka den men...

Ok, han ljuger alltså? För tidigare sa han att den fortfarande är i Norge??

I vilket fall som helst, är denne agent för Colibri väldigt svår att få tag på, så jag ringde till Cigarrummet, eftersom det var där jag skrev kvitto, så jag vill veta vad jag kan göra för att påskynnda allt alternativt om föreståndarinnan kan 
medella Maths när hon ser honom att ringa mig.

Vad händer? Jag förklarar vem jag är och hon kommer ihåg mig direkt...jag hinner inte ens öppna käften till att hon börjar gå berserkar gång och käller ut mig att de har slösat en massa timmar på mig som inte tydligen fattar att Cigarrummet inte har ngt. med min tändare att göra. Tydligen så ger jag mig aldrig att sluta tjata.....jag fattar inte att det inte är till dem jag skall ringa.

Ok jag bara....?!? Jag har inte hunnit säga vad jag vill, till att jag får världens jävla utskällning utav denna **tta. Jag är ledsen, men jag kommer _aldrig_ att sätta min fot i deras butiker, sen uppmanar jag samtliga cigarrbröder att bojkotta denna lilla kedja, som TYDLIGEN inte vet hur man skall te sig imot kunder, även fast de har haft en dålig morgon. Jag har aldrig vart med om så mycket skit som jag har idag.

Meningen med detta inlägg är mest för att ventilera min ilska, men också förklara hur det kan gå till då man blir väldigt illa behandlad utav en försäljare. Jag anser mig inte gjort ngt. fel, då jag ringer till henne för att fråga om kvittot hon skrev, som hon påstår sig ha skrivit för att vara "snäll"?!, kan hjälpa mig på ngt. sätt att påskyndda alltsammans. 

//Sebastian


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Handla INTE på Cigarrummet11:49 den 3 juli 2006Sebastian
      N You lost me at hello...12:12 den 3 juli 2006Henrik G
      N Jag förstår din reaktion men...12:13 den 3 juli 2006Pyro
           N Jag förstår din reaktion men...12:28 den 3 juli 2006Lars
                N Jag förstår inte riktigt din reaktion...12:54 den 3 juli 2006Michael Jansson
                N Jag förstår din reaktion men...12:55 den 3 juli 2006Sebastian
                     N ...förstår din reaktion...14:15 den 3 juli 2006Martin CCR
                          N ...förstår din reaktion...15:39 den 3 juli 2006Daniel P
                          N ...förstår din reaktion...16:03 den 3 juli 2006Sebb
                               N ...förstår din reaktion...16:57 den 3 juli 2006Drogen
                                    N ...18:20 den 3 juli 2006TJ
                                         N ...10:21 den 4 juli 2006lindq
      N Handla INTE på Cigarrummet20:58 den 3 juli 2006Harald
           N Handla INTE på Cigarrummet21:44 den 3 juli 2006Sebb
                N Inte för att det spelar så stor roll...21:58 den 3 juli 2006Pyro
                N Handla INTE på Cigarrummet22:10 den 3 juli 2006Harald
                     N Handla INTE på Cigarrummet22:38 den 3 juli 2006Sebb
                          N Betala inte tull på redan förtullade varor22:48 den 3 juli 2006Michael Jansson
                          N konsumentupplysning22:52 den 3 juli 2006Harald
                               N konsumentupplysning23:17 den 3 juli 2006Lars
                                    N konsumentupplysning14:37 den 4 juli 2006Robin Z
                                         N konsumentupplysning19:17 den 4 juli 2006Jörgen