Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Hahaha...Huga och atel!
Skrivet av: Martin Nilsson
Tid: 2006-07-04 17:07:31

Det glädjer mig att jag kan roa en medcigarrist även om jag de facto villigt skriver under "smaken som baken"-devisen. 

Paa förekommen anledning dryftade jag grappa med en god vän och tillika sproradisk (han har en rökfientlig kvinna) cigarr-connaisseur och han hade följande att tillägga mitt tigare inlägg i ämnet. Denne vän rädes varken döden, skammen eller konstiga spritdrycker, daa han med förtjusning kan låta sin gom sköljas av - förutsatt god kvalitet - bland annat: 
Fruktbrännvin må vara Calvados Obstler, Apple Jack, Slivovitz(med urskiljning!) 
Genever, också där är det kvaliteten som avgör förvisso 
Rom, åtminstone den med färg från karibien 
Whisky, vilket land det vara månde Öarna, USA, Canada, Japan med flera 
Alla former där man destillerar vinet & inte dess restprodukter, Cognac, Armanac, Albansk Konjak mm... 
Kryddat och okryddat brännvin av de flesta sorter 
(här finns det dock avarter som borde beläggas med många år i Finskt tukthus bara för tanken att krydda med vissa saker) 
Anissprit - Må vara Pernod eller Ricard Ouzu eller Raki 
Ja som märkes kan listan göras riktigt lång. 

Dock framhärdar han samma starka synpunkt som undertecknad vad gäller Grappa och poängterade att Dålig Grappa smakar fotogen, bra (dyr?) smakar spolarvätska. Vidare gäller det ovan nämnda även Grappans illasinnade släktingar som Franska Marc och Sydamerikansk Pisco. 
Jag väljer att citera denne hedersman med tre raka puckar: 
"Odrickbart, äckligt och hur i hela fridens namn kommer man bara på idén med grappa övergaar intellektets begränsningar för hela Mensas samlade kapacitet. I Italien förekommer en del kraftigt sötade örtlikörer, Galliano t.ex. från början måste detta ju vara ett försök att dölja äckligheten i grundspriten. 
Tur för Italien att de har så många andra fördelar, Kaffe vin god mat men det bevisar ju klyshan om att även solen har sina 
fläckar... "

"Grappa - det enda som är äckligare med sprithalt som av någon professionellt producerats för att förtäras är Tequila. Denna helvetesdryck - hur fan kan man komma på något så korkat som att göra sprit av kaktusar - är inte en dryck för varken vita eller färgade människor. "

"Nu förstår man ju helt plötsligt varför Mexikansk mat är så inihelvete stark ibland, slå ihjäl smaklökarna så att man, trots fattigdom, kan likt en padda kräla i stoftet och tillbe Kung Alkohol. 
Nästan lika dumt att göra sprit på Kaktus var en bekants hembrända där mäskens sockerinnehåll bestod av tomatpuré,; vad är alltsaa oavkortat äckligare än Grappa, Tequila och finkelbrännvin JO: Finkelbrännvin med en smak av tomat." 

Baksmak eller inte, jag staar alltsaa icke ensam med mitt förakt för denna smörja och de mörkermän som producerar, distribuerar och säljer denna onskans bryggd.

-Martin


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Grappa22:03 den 29 april 2005Johan Säfström
      N Grappa22:15 den 29 april 2005Henrik
      N Grappa Rockar!22:25 den 29 april 2005Rebel Rob
           N Grappa Rockar!02:01 den 30 april 2005RobinZ
      N Grappa15:14 den 2 maj 2005Niclas
           N Pisoni Stravecchia?22:21 den 3 juli 2006Pyro
      N Grappa06:46 den 4 juli 2006Peter A (GBG)
           N Grappa08:20 den 4 juli 2006Henrik G
      N Grappa=urk09:47 den 4 juli 2006Martin Nilsson
           N Hahaha...11:28 den 4 juli 2006Pyro
                N Hahaha...Huga och atel!17:07 den 4 juli 2006Martin Nilsson
                     N Hahaha...Huga och atel!06:37 den 5 juli 2006Pyro
                          N Hahaha...Huga och atel!09:43 den 5 juli 2006Martin Nilsson
                               N Hahaha...11:46 den 5 juli 2006Xnarpom
                N Hahaha...01:52 den 5 juli 2006Harald
                     N Man måste gilla smaken...09:24 den 5 juli 2006Marcus D