Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Jag föll för frestelsen...
Skrivet av: Pyro
Tid: 2006-07-06 11:33:00

...och beställde två buntar av Factory No. 59 Throwouts då de är så oerhört billiga ($12.25 för 20 st). Reklamens ljuva lovord fick mig att ge efter för min ODO.

Direkt efter beställningen började jag leta efter om omdömen och fick snabbt klart för mig att de flesta klassar cigarren som rena skiten!  

Ok, tänkte jag, jag kan ju alltid laka ur nikotinet ur dem och använda till bekämpning av bladlöss. (Egentligen tänkte jag: Per din idiot, när ska du lära dig att kolla omdömena INNAN du beställer!)

Beställningen slank igenom tullens klor och jag tände upp en direkt för att avgöra om kritikerna hade rätt. Till min förvåning smakade cigarren oväntat bra med en tydlig och god sötma och stora mängder rök. Visst, foten verkade doppad i någon färg för att motivera "...The reason No. 59 Throwouts are so inexpensive is because of slight discolorations of the otherwise flawless wrappers..." och cigarren var definitivt underfylld men vad det gäller smaken fanns det egentligen inget att klaga på, med tanke på priset!

Efter drygt halva cigarren roade jag mig med att dissekera det som återstod. Täckbladet var verkligen mycket fint, jämnt, smidigt, tunna vener och en silkig känsla. I stället för ett riktigt omblad hade man dock virat in short fillern med ett homogeniserat blad som säkrats vid huvudet med vad som såg ut att vara en pappersremsa(!). 

Normalt skulle jag aldrig ha beställt en sådan cigarr men jag måste, som sagt, säga att den var helt ok och att den duger alldelses utmärkt till att öva sig i att blåsa rökringar!


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Jag föll för frestelsen...11:33 den 6 juli 2006Pyro
      N Jag föll för frestelsen...12:55 den 6 juli 2006EG