Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: nybörjarfundering
Skrivet av: Matso
Tid: 2006-07-11 15:34:02

Mmmm men om du planerar att skaffa en humidor (eller plastidor om du ännu inte vet vart du vill ta vägen med ditt nyfunna intresse) är det kanske bättre att spara dem. Även om du inte skall röka dem så fungerar de ju som fuktbuffert i en sådan förvaring. I värsta fall kan du ju pilla av etiketterna från dem så att de inte känns igen ... 

I övrigt instämmer jag (mest för att säga något mer, det är inte jag som är den kunnige på detta forum) i de övriga råden. 
Titta igenom sortimenten på www.brobergs.com eller cigarrummet.com för exempel på godare cigarrer av lite bättre kvalité (och smakupplevelser). 
Ett generellt råd - utifrån egna erfarenheter -  kan vara att undvika impulsköpen nere hos spelombudet på kvartershörnan, det är oftast där man hittar sådant som fnösketorra villiger, la paz, cortez, och king vilhelm med täckblad av cellulosa och sötad spets...

/Matso

ps. Om någon av de kunnigare på forumet har tid och möjlighet att förklara skillnaden mellan cigarrer av "torr holländsk typ" och sådana som vi tycker om så skulle det vara uppskattat även av mig...



Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N nybörjarfundering09:52 den 11 juli 2006Robban i Karlstad
      N nybörjarfundering10:09 den 11 juli 2006Xnarpom
      N nybörjarfundering10:47 den 11 juli 2006Martin Nilsson
      N nybörjarfundering10:59 den 11 juli 2006Joppe
           N nybörjarfundering13:59 den 11 juli 2006Robban i Karlstad
                N nybörjarfundering15:34 den 11 juli 2006Matso
                     N nybörjarfundering16:03 den 11 juli 2006Robban i Karlstad
                     N nybörjarfundering16:56 den 11 juli 2006Martin Nilsson
                          N nybörjarfundering10:37 den 12 juli 2006Inches
                               N nybörjarfundering10:49 den 12 juli 2006Martin Nilsson
                                    N nybörjarfundering11:01 den 12 juli 2006Inches