Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Toscano del Presidente - Eufori!!!!
Skrivet av: Martin Nilsson
Tid: 2006-07-13 13:56:21

Fagra eller icke är en smakfraaga och även om de objektivt sett ser ut som cigarrmissfoster saa är smaken kraftig och föredömlig. Efter att ha rökt min första kan jag meddela att smaken, relaterad till den lättare aatkomliga AT är kraftigare och fylligare. Även ett lätt men tydligt inslag av vanilj gör sig gällande och röktiden är pga formatet naagra minuter längre. Konstruktionen är bättre än TO, som ocksaa den är handgjord, med lite haardare men icke besvärande drag. Efter en översättning av den medföljande beskrivningen gjorts av en italiensk kollega tycks det röra sig om en kommersialisering av den legendariska men otillgängliga "Senatore"* à la Trinidad-receptet paa cuba.

Rekommenderas men pga priset lär jag inte köpa fler askar utan endast lösplugg när andan faller paa och tillfälle ges.

-Martin

* Senatore är en cigarr som exklusivt levererades till senats och parlamentsledamöter samt de högre tjänstemännen paa italienska UDs utländska beskickningar.
www.tabaccheria21.net/sigari_toscani_file/Senatore.htm


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Toscano del Presidente - Eufori!!!!10:46 den 12 juli 2006Martin Nilsson
      N Toscano del Presidente - Eufori!!!!13:27 den 12 juli 2006Xnarpom
      N Inspiration!11:03 den 12 juli 2006RebelRob
      N Toscano del Presidente - Eufori!!!!11:05 den 12 juli 2006COJ
           N Toscano del Presidente - Eufori!!!!13:56 den 13 juli 2006Martin Nilsson
                N Toscano del Presidente - Eufori!!!!23:31 den 16 juli 2006nisse62
                     N Toscano del Presidente - Eufori!!!!00:35 den 18 juli 2006Marcus D
                N Toscano del Presidente - Eufori!!!!15:57 den 13 juli 2006COJ