Logga
CIGARRPRAT

Första sidan | Ny tråd | Carlscorona Cigarrklubb | Om forumet | Nollställ alla N

FAQ | Sök: Sök även i namnfältet

Ämne: Sitter med ASH i händerna...
Skrivet av: Martin CCR
Tid: 2006-07-22 19:34:35

...och nästan skäms. Inspirerad av "Fredag och vägrar gå och lägga mig"-tråden skriver jag nu om min rådande situation.

Till höger om mig i en ordentligt tulpanformad kupa från Orrefors ler en mörkgul vätska mot mig. En vänlig själ fann det för gott att lämna kvar en hel decimeter Plantation-Rum vid ASH#1...jag borde väll skämmas som dricker den, men nej, jag väljer att tro att det vänliga väsendet i fråga "glömt" flaskan med ond brått mod för att jag skall falla dit på denna dryck...jepp, jag har ramlat!

I Davidoff-askfatet till vänster om mig ligger mitt livs första Opus X. Har inte tagit mig för att köpa någon sådan - har liksom haft någon oidentifierbar aversion...den har helt enkelt varit för....populär? Eller...för ah jag vet inte, lite sådär uppskriver och mainstream på något vis...men men, när jag fick en dylik i vintras av vår danske cigarrvän Andrés och nu vid ASH förärades en av en ytterst vänlig besökare så väcktes begäret till liv och jag har gått som katten runt het gröt och väntat på rätt tillfälle...

Rätt tillfälle är nu! Sitter ute på terassen med 3G-kortet snurrande för fullt i datorn (ja det funkar även här på landet ) efter en stöddig måltid med grillad rostbiff, potatis och sallad från det egna landet tillsammans med en underbar kall sås av cream fraiche, pepparotsost och hemmaodlad oregano. Valet av dryck föll på en Alles Verloren Shiraz som funkade alldeles förträffligt med det varma vädret och det mustiga grillade köttet.

Gårdagen var startskottet till min semester och ja, som sagt...det var dags!

Opus'en jag valde att tända var exemplaret jag fick vid ASH, snälla du välige själ som förärade mig denna ge dig till känna och ta mot min hyllning...ja, o hjälp mig identifiera vilken Opus X -tappning detta är/var


Hur som helst

Fortsatt trevlig uppesittarkväll - ty det är ännu en sådan här...i Skåne-land.


Mvh

Martin CCR


Hela tråden

ÄmneTidSkrivet av
N Sitter med ASH i händerna...19:34 den 22 juli 2006Martin CCR
      N Sitter med ASH i händerna...21:41 den 22 juli 2006Tony
           N Sitter med ASH i händerna...22:02 den 22 juli 2006Matso
           N Sitter med ASH i händerna...22:08 den 22 juli 2006Henrik G
           N Sitter med ASH i händerna... OpusX22:11 den 22 juli 2006ntore
                N OpusX22:34 den 22 juli 2006Tony
      N Sitter med ASH i händerna...20:24 den 22 juli 2006jappe
      N Skyldig21:18 den 22 juli 2006nisse62